اینترنت و شبکه

تلفن همراه

گوشی

June 13, 2013
13:40 پنجشنبه، 23ام خردادماه 1392
کد خبر: 55559

گوشی هوشمند یک میلیارد کاربر اینترنتی جدید با خود می‌آورد

تلفن‌های همراه تا سال 2015 میلادی بیش از یک میلیارد کاربر اینترنتی جدید را به مجموع مشترکان اینترنتی جهان اضافه می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از کیو زد، تلفن‌های همراه تا سال 2015 میلادی بیش از یک میلیارد کاربر اینترنتی جدید را به مجموع مشترکان اینترنتی جهان اضافه می‌کنند، اما باید توجه داشت که همه این کاربران تازه‌وارد در آسیا و آفریقا حضور ندارند و بسیاری از آن‌ها در آمریکا به سر می‌برند.
 
 دفتر سرشماری ایالت متحده آمریکا بر اساس بررسی سال 2011 خود که نتایج آن این هفته منتشر شده است توضیح داد که از صاحبان گوشی‌های هوشمند در مورد نخستین تجربه‌شان با این دستگاه سوال شده است تا آن‌ها پاسخ دهند که آیا با گوشی هوشمند آنلاین شده‌اند یا خیر.
 
این بررسی نشان داد که آسیایی‌ها و آمریکایی‌ها بیش از بقیه دوست دارند داخل منزل به اینترنت متصل شوند. آمارها نشان می‌دهد که 72.5 درصد آسیایی‌ها و 78.3 درصد از آمریکایی‌ها وقتی که به منزل می‌رسند، سراغ اینترنت می‌روند.
 
همچنین گفته شده است که 53.8 درصد از سیاه‌ پوستان و 51.2 درصد از اسپانیایی‌های مقیم آمریکا هم ترجیح می‌دهند در منزل وارد اینترنت شوند. اما اگر قرار باشد که میزان استفاده از اینترنت روی گوشی‌های هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم، تفاوت چندانی در این زمینه دیده نمی‌شود.
 
در حالی که 45.4 درصد اسپانیایی‌ها روی گوشی هوشمند خود از اینترنت استفاده می‌کنند، این رقم برای آسیایی‌ها 51.6 درصد گزارش شده است.
 
این اطلاعات در کنار گزارشی که مرکز تحقیقاتی Pew به تازگی منتشر کره است قابل ملاحظه به نظر می‌رسد. این مرکز تحقیقاتی هفته گذشته گزارش داد که 56 درصد آمریکایی‌ها گوشی هوشمند دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.