اپراتورها

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 13, 2013
13:50 پنجشنبه، 23ام خردادماه 1392
کد خبر: 55565

وزیر ارتباطات: اینترنت با ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه ساخته شد/ قرارداد پیوست فرهنگی رایتل هفته آینده منعقد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ اینترنت توسط ۲۰ متخصص ناسا و پنتاگون با ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه طراحی و ساخته شد.
 
به گزارش فارس، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در افتتاح مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز و افتتاح مرکز تحقیقات وب در تهران اظهار داشت: اینترنت در سال ۱۹۵۷ میلادی(۱۳۳۶ خورشیدی)توسط 20 نفر از متخصصان ناسا و پنتاگون با سرمایه‌‌ای معادل 5.8 میلیارد دلار کلید خورد و ۱۰ سال بعد در سال 1967 عملیاتی شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدف از ایجاد اینترنت این بود که اگر بین شرق و غرب جنگی رخ داد، یک شبکه ارتباطی وجود داشته باشد.
 
وی گفت: در اهمیت صنعت نرم‌افزار می‌توان به ایجاد شهرک نرم‌افزار در هند اشاره کرد که شهرک نرم‌افزاری که کلینتون برای هندی‌ها تأسیس کرد، مبدأ رشد کشور هند شد.
 
وی ادامه داد: ‌همچنین در کشور مالزی سازمان فناوری‌های نوین، سازمان اقتصاد دیجیتالی و سازمان تولید نرم‌افزارهای بومی وجود دارد که نقش مهمی در توسعه و رشد کشور مالی ایفا کردند.
 
نامی گفت: ما نیز در ایران پیگیری‌ ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قدم بعدی در زمینه ICT ایجاد شهرک‌های ICT است که نخستین شهرک در استان البرز افتتاح خواهد شد و در مجموع 10 شهرک ICT ایجاد می‌شود.
 
نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه وزارت ارتباطات به ایجاد سایت‌های مجازی گفت:‌ برای حضور فعال در دنیای مجازی راه‌اندازی سایت‌های مجازی در دستور کار و توجه قرار دارد که از مهم‌ترین  آنها ایجاد سایتی جامع است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تاکنون در 15 دانشگاه آزمایشگاه ICT ایجاد شده و باید در 12دانشگاه دیگر نیز ایجاد شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از همکاری برای تدوین پیوست فرهنگی رایتل خبر داد و گفت: پنج‌شنبه هفته آینده قرارداد تدوین پیوست فرهنگی رایتل با یک دانشگاه و حوزه علمیه منعقد می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.