اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 13, 2013
14:56 پنجشنبه، 23ام خردادماه 1392
کد خبر: 55571

۷۶ درصد اعتبار توسعه ارتباطات روستا در سال ۹۱ اختصاص نیافت

معاون وزیر ارتباطات گفت: سال پیش ۳ درصد درآمد اپراتورهای موبایل(۱۶۰ میلیارد تومان) برای توسعه ارتباطات در روستاها به خزانه واریز شد و باید تمام آن به وزارت ارتباطات بازگردانده می‌شد، اما دولت فقط ۳۷ میلیارد تومان را بازگرداند.
 
عبدالمجید غریب رضا در گفت‌و‌گو با فارس از تغییر مکانیزم تخصیص اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: در صحن علنی مجلس تصویب شد که در سال 92 با مجوز دولت، منابع مورد نیاز پروژه USO (خدمات اجباری مخابراتی) را با مکانیزم جدید و سرعت عملکرد بیشتر تامین کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبق پروانه اپراتورهای تلفن‌همراه، 3 درصد درآمد آنها باید برای USO تخصیص یابد؛ تاکنون این مبلغ به حساب خزانه واریز و سپس تخصیص می‌یافت.
 
وی ادامه داد: در نتیجه این روند، اعتبار با تاخیر و کاهش یافته به دست مجریان می‌رسید و در اجرای پروژه‌های USO اشکال به وجود می‌آمد.
 
غریب رضا با ذکر مثالی در این رابطه گفت: در سال 91 از محل اعتبار USO حدود 160 میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کردیم و در حالی‌که باید تمام این مبلغ دوباره باز می‌گشت تنها 37 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های USO برگشت داده شد که رقم بسیار ناچیزی بود.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اما امسال براساس مصوبه جدید، کل اعتبار را بدون واریز به خزانه، مستقیم از اپراتورها دریافت و برای توسعه ارتباطات روستایی استفاده می‌کنیم که در سال 92 این مبلغ حدود 180 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با مکانیزم جدید، بتوانیم عقب‌ماندگی خدمات اجباری را جبران کنیم و در سال 93 روستای فاقد ارتباط مخابراتی نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در سال جاری این اعتبارات بدون واریز به حساب خزانه، به طور مستقیم به حساب پروژه‌های خدمات عمومی اجباری  ( USO) واریز می‌شود.
 
به گزارش فارس، در بند 10 بودجه سال 92، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تصویب دولت درآمد حاصله از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) با اولویت روستایی و کمک به تقویت دفاتر موجود و ایجاد دفاتر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی ( ICTروستایی) به صورت جمعی – خرجی و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.