اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

June 13, 2013
15:11 پنجشنبه، 23ام خردادماه 1392
کد خبر: 55578

کنفرانس سونی در E3 2013 – پلی‌استیشن 4 رونمایی شد + قیمت

20 فوریه 2013 سونی از کنسول جدید خود رونمایی کرد اما خود کنسول در مراسم معارفه غایب بود و هنوز طراحی نهایی انجام نشده بود اما امروز صبح سونی از ظاهر کنسول هم رونمایی کرد.
 
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بالاخره ظاهر نهایی کنسول پلی استیشن 4 نمایش داده شد. کنفرانس سونی با صحبت‌های جک ترتون، مدیر عامل سونی پیرامون نسل بعد و کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا آغاز شد.
 
جک ترتون کاملا هدف‌دار سخنان خود را پیرامون اینکه پلی‌استیشن 4 هیچ یکی از محدودیت‌های اکس‌باکس وان را نخواهد داشت آغاز نمود. وی به این موضوع اشاره کرد که به راحتی می‌توانید بازی خودتان را به دوستانتان بدهید و هیچ محدودیتی در این کار وجود ندارد. همچنین لازم نیست هر 24 ساعت یک بار آنلاین شوید تا هویت شما تائید شود.
 
کنسول PlayStation 3 همچنان پشتیبانی خواهد شد و در 6 ماه پیش رو، حداقل 3 انحصاری بسیار بزرگ برای این کنسول منتشر می‌شود که نشان از اهمیت فروش بالای PS3 نزد سونی دارد. باندل جدیدی از این کنسول با طرح GTAV نیز به محض عرضه شدن بازی، منتشر می‌شود.
 
کنسول دستی ویتا جایگاه بزرگی در این مراسم نداشت و با توجه به وعده‌های داده شده، بازی بزرگی برای این کنسول معرفی نشد. جک ترتون به این موضوع اشاره کرد که ویتا تازه آغاز راه است و سونی برنامه‌های زیادی برای این کنسول دارد.
 
بالاخره از ظاهر کنسول رونمایی شد و PlayStation 4 رسما معرفی شد. ظاهر کنسول ساده، کشیده و با نوار LED آبی رنگ روی آن بسیار زیبا به نظر می‌رسد. نکته جالب اینجاست که با توجه به معماری مشابه دو کنسول Xbox One و PS4 و حتی قوی‌تر بودن PS4 نسبت به کنسول رقیب، ظاهر کنسول کوچک‌تر از Xbox One به نظر می‌رسد. کنسول دارای یک هارد 500 گیگابایتی داخلی است که با هاردهای اکسترنال قابل ارتقاست.
 
پس از آن نوبت به استودیو‌های مرتبط با سونی و البته شرکت‌های 3rd Party رسید تا از بازی‌های خود رونمایی کنند. برخلاف نمایش قبل سونی در 20 فوریه، Move نقش بزرگی در این مراسم نداشت و بازی انحصاری خاصی برای آن به نمایش در نیامد.
 
استودیو Santa Monica از بازی جدید خود با نام The Order: 1886 رونمایی کرد که قبلا جزئیات اندکی از آن به بیرون درز کرده بود و انتظار می‌رفت این بازی توسط ناتی داگ ساخته شود. این بازی در استودیو‌های سانتا مونیکا و Ready At Down در حال ساخت است. تصاویری از گیم‌پلی بازی به نمایش در نیامد.
 
سپس تریلر فوق العاده‌ای از بازی Infamous: Second Son به نمایش در آمد که در آن قسمت‌هایی از گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشته شد که نمایشگر گرافیک نسل بعد بودند. این بازی همزمان با لانچ کنسول منتشر نمی‌شود اما چند ماه بعد از عرضه و اوایل سال 2014، این بازی قابل خریداریست اما این موضوع تائید شد که سه بازی Knak، درایو کلاب و Killzone: ShadowFall برای لانچ کنسول تائید شدند.
 
بازی جدید کوانتیک دریم، در جریان این نمایش نشان داده نشد اما دموی فنی از آنچه که این شرکت می‌تواند با PS4 انجام دهد نمایش داده شد که The Dark Sorcerer نام داشت. بافت‌ها، انیمیشن‌ها و افکت‌ها همگی به قدری فوق العاده و پیشرفته بودند که عملا تفاوتی با انیمیشن‌های پیشرفته و سینماتیک‌ها نداشتند.
 
پس از آن نوبت به نمایش چندین بازی بزرگ و کوچک رسید. سونی با نمایش چند بازی مستقل انحصاری در مراسم معارفه کنسول خود به بازی‌سازان مستقل نشان داد که PS4 می‌تواند بهترین جایگاه برای عرضه بازی‌های مستقل باشد.
 
اسکوئر انیکس با بازی‌های خود رسما معرفی بازی‌های 3rd Party را آغاز کرد. دو بازی Final Fantasy XV و Kingdom Hearts 3 نمایش چندانی نداشتند اما معرفی آن‌ها بسیار به بازار ژاپن سونی کمک خواهد کرد. در ادامه تریلر‌هایی از بازی‌های Assassins Creed IV و Watch Dogs از شرکت یوبی‌سافت به نمایش درآمد و قسمت انتهایی کنفرانس هم به بازی Destiny اختصاص یافت.
 
در انتها قیمت شکه کننده کنسول اعلام شد. این کنسول بازی در ابتدای راه خود تنها 400 دلار قیمت خواهد داشت که این قیمت از رقیب 500 دلاری خود بسیار کم‌تر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.