امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 15, 2013
17:31 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55580

مدیر عامل مخابرات اصفهان : قطعی Gmail ربطی به مخابرات ندارد

مدیر عامل مخابرات استان اصفهان گفت: اینترنتی که در کل کشور ارائه می شود از طریق شرکت زیرساخت خریداری و به استان ها آورده می شود و در در هر استان مخابرات اینترنت داخل استان و زیرساخت اینترنت بین استانی را تامین می کنند.
 
 
به گزارش روزنامه جوان کشایی قطعی جی میل را بی ارتباط با مخابرات دانست و افزود: تمهیدات و سیاست هایی که برای اینترنت در کشور اتخاذ می شود که مثلا بعضی از سایت ها فیلتر شوند، هیچ ارتباطی به مخابرات و زیرساخت ندارد و حتی شاید در حیطه اختیارات وزارتخانه فناوری اطلاعات هم نباشد. 
وی اظهار داشت: در صنعت تجهیزات مخابرات دو موضوع مطرح است،اگر بحث تحریم را حل شده ببینیم باز هم برای خرید تحهیزات مخابراتی با مشکل مواجه هستیم زیرا این تجهیزات با ارز وارد می شود و وضعیت ارز در کشور چندان خوشایند نیست. 
مدیر عامل مخابرات استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر قیمت ارز سه برابر شده و اگر بخواهیم کار توسعه شبکه را انجام دهیم باید اعتبارات را سه برابر کنیم در غیر اینصورت باید فعالیت خودمان را به یک سوم قبل برسانیم. 
کشایی در خصوص اینترنت رایگان شبانه و اظهارات ضد و نقیض پیرامون آن، خاطرنشان کرد: به طور قطع و طبق مصوبه شرکت مخابرات استان اصفهان استفاده از اینترنت شبانه برای کاربران اینترنت مخابرات رایگان است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.