رگولاتوری

June 15, 2013
17:56 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55586

اخوان: ترویج معارف قرآن از الزامات اپراتورها و سرویس‌دهندگان فضای مجازی خواهد شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به فعالیت کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: تمامی اپراتورها و سرویس‌دهندگان فضای مجازی ملزم خواهند شد در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی خود به فعالیت‌هایی در حوزه قرآن و معارف اهل بیت‌(ع) بپردازند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی به نقل از ایکنا، مهدی اخوان‌ بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این مطلب گفت: همه موضوعاتی که در داخل کشور به آن‌ها پرداخته می‌شود چه پیرامون قرآن کریم و چه غیر آن، اگر از امکانات فضای مجازی برای آنها استفاده شود قطعا رشد و توسعه در آن سریعتر اتفاق خواهد افتاد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان جایگاه قرآن در کشور و در جامعه افزود: قرآن نیز در جمهوری اسلامی ایران برای عموم افراد جامعه و همچنین از دید مرکز ملی فضای مجازی، قطعاً اولویت دارد که باید برای ترویج و تبلیغ آن به طور جدی پرداخته شود. به طوری که باید از قرآن در ابتدای هر امری و پیش‌روی در هر کاری استفاده شود.
اخوان‌بهابادی در ادامه گفت: مرکز ملی فضای مجازی آمادگی کامل را دارد که بتواند از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود این مرکز در حوزه فضای مجازی برای آموزش و ترویج مفاهیم قرآن و فعالیت‌های قرآنی در زندگی تمامی اقشار جامعه و در کشور استفاده کند و این امکانات را برای پیش‌برد اهداف قرآن و فعالیت‌های قر‌آنی به‌کار ببندد.
وی با اعلام برنامه‌های مرکز ملی فضای مجازی در سال جاری افزود: در شورای عالی فضای مجازی سه کمیسیون وجود دارد. یکی از این کمیسیون‌ها به صورت اختصاصی به حوزه محتوای مورد استفاده در فضای مجازی می‌پردازد که با عنوان «کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا» در کشور از آن نام برده می‌شود. وظیفه این کمیسیون بالا بردن کیفیت، کاربر و… در حوزه تولید محتوای فضای مجازی در کشور است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که مرکز ملی فضای مجازی در سال جاری در حال رسیدگی و انجام اقدامات اولیه آن در حوزه قرآن و آموزش مفاهیم آن در فضای مجازی است، استفاده از تمامی اپراتورها و سرویس‌دهندگان فضای مجازی موجود در کشور برای ترویج قرآن و فعالیت‌های قرآن برای عموم و علاقه‌مندان این حوزه است.
اخوان‌بهابادی در پایان تصریح کرد: طرح مرکز ملی فضای مجازی از این قرار است که تمامی اپراتورها و سرویس‌دهندگان فضای مجازی ملزم هستند در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی خود به فعالیت‌های از جمله آموزه‌های اسلامی مربوط به حوزه قرآن و معارف اهل بیت بپردازند که این خود موجب یک جهش بسیار بزرگ در حوزه قرآن و آموزش مفاهیم آن در فضای مجازی خواهد شد و امیدواریم که همه بتوانیم از آموزهای قرآن بهرمند شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.