اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

June 15, 2013
17:57 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55587

تعداد کاربران اینترنت در کشور از مرز ۳۴ میلیون نفر گذشت

ایرنا نوشت:  رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بیش از ۳۴ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و این در حالیست که سهم اقتصاد و کارآفرینی در این حوزه در کشور ناچیز است.
دکترمرتضی براری روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار علمی ایرنا جمعیت دانشجویی کشور را چهار و نیم میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ۱۷ درصد از بهترین دانشجویان کشور در رشته های مخابرات، کامپیوتر و رشته های مرتبط مشغول به تحصیل اند. 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم کاربران بازی های رایانه ای در کشور را ۲۵ میلیون نفر عنوان کرد وگفت: این درحالیست که کمتر از ۱۰۰ نفر در این حوزه به تولید بازی های رایانه ای می پردازند. 
وی در خصوص فرصت های شغلی که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در کشور ایجاد کند گفت: این حوزه با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار دارد می تواند تا ۸ میلیون فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد کند. 
 
***ایرانیان فعال ترین کاربران شبکه های اجتماعی در جهان 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: براساس آمارهای غیر رسمی بیش از ۱۰ میلیون ایرانی عضو شبکه های اجتماعی هستند و نیز براساس یک تحقیق دانشگاهی در داخل کشور، ایرانیان فعال ترین کاربران شبکه های اجتماعی در جهان محسوب می شوند. 
وی اضافه کرد: این آمار نشان دهنده این است که حجم محتوای ایرانی به سرعت در شبکه فضای مجازی در حال انتشار است اما از سوی دیگر تهدیدات فرهنگی بسیاری کاربران این شبکه های اجتماعی را تهدید می کند. 
 
*** حمایت از پایان نامه های حوزه فضای مجازی 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه شهید بهشتی گفت: براساس این تفاهم نامه تعدادی از پایان نامه های حوزه فضای مجازی در این دانشگاه حمایت می شود. 
 
*** تدوین پیوست فرهنگی اپراتور سوم و چهارم با همکاری حوزه و دانشگاه 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و دانشگاه علامه طباطبایی و حوزه علمیه قم برای تدوین پیوست فرهنگی اپراتور سوم و چهارم در کشور اظهار داشت: با کمک این دو نهاد علمی کشور بناست تا پیوست فرهنگی سرویس های شبکه های همراه را استخراج کرده و خدمات مورد نیاز را براساس استانداردهای تدوین شده ارایه داده شود. 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوت شبکه های اجتماعی موفق در دنیا از جمله فیس بوک را در مقایسه با دیگر شرکت های ارایه دهنده خدمات کامپیوتری را مطالعات فرهنگی و اجتماعی و نیز انجام پژوهش در این زمینه های روانشناسی عنوان کرد و گفت: استادان علوم انسانی نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند و ایران نیز می بایست از استادان و پژوهشگران علوم انسانی در حوزه فناوری اطلاعات بیشترین بهره برداری را انجام دهد. 
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیازمندیم تا استادان و پژوهشگران و نخبگان کشور در زمینه اقتصاد، حقوق، حسابداری و مدیریت فناوری اطلاعات به فعالیت بپردازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.