تلفن همراه

گوشی

June 16, 2013
17:11 یکشنبه، 26ام خردادماه 1392
کد خبر: 55621

مایکروسافت بالاخره Office را برای آیفون عرضه کرد

عرضه بسته نرم‌افزاری Office مایکروسافت برای گوشی هوشمند آیفون اپل به صورت محدود و با تاخیر فراوان انجام شد که تحلیلگران این اقدام مایکروسافت را برای حمایت هرچه بیشتر از سیستم‌عامل ویندوز 8 و کاهش درخواست کاربران برای خرید دستگاه‌هایی از جمله iPad اپل می‌دانند.
 
به گزارش وب سایت pcworld، شرکت مایکروسافت می‌بایست نسخه‌های کامل مجموعه نرم‌افزاری Office برای مدل‌های مختلف گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad را در سال قبل یا حتی سال 2011 میلادی عرضه می‌کرد، اما این شرکت تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده بود و ترجیح می‌داد که Office یک وجه تمایز برای دستگاه‌های ویندوزی، به‌خصوص دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8 محسوب شود.
 
البته باید توجه داشت که مایکروسافت نسخه ویژه‌ای از مجموعه نرم‌افزاری Office را برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اندرویدی هم عرضه نکرد؛ اما بزرگترین شکاف در این زمینه عدم عرضه این نرم‌افزار برای iPad به عنوان محبوب‌ترین رایانه لوحی جهان محسوب می‌شد که توسط میلیون‌ها نفر در شرکت‌ها و سازمان‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
بنابراین، انتشار اعلامیه جدید مایکروسافت در روز جمعه با نام Office Mobile for iPhone که مربوط به عرضه نسخه موبایلی مجموعه نرم‌افزاری Office برای گوشی هوشمند آیفون می‌شد، نکته چندان قابل ملاحظه‌ای نبود.
 
"فرانک جیلت"(Frank Gillett) یکی از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Forrester Research در این خصوص گفت: «این گام در مسیر درست برداشته شده است. اما باید گفت که این اقدام  با تاخیر و به صورت محدود صورت گرفته است. آن‌ها باید هرچه سریع‌تر یک نسخه ویژه از مجموعه Office را به صورت مجزا از نسخه مخصوص آیفون و برای رایانه لوحی iPad عرضه کنند».
 
یکی دیگر از محدودیت‌های ایجاد شده توسط مایکروسافت در طرح Office Mobile for iPhone این است که کاربران باید مشترک مجموعه نرم‌افزاری اینترنتی Office 365 شوند و تمام کاربرانی که از Office 365 Home Premium و Office 365 ProPlus استفاده می‌کنند باید در این شبکه مشترک باشند که این اقدام به‌ازای هر کاربر هزینه‌ای بالغ بر 100 و 144 دلار را برای هر سال  به سازمان تحمیل می‌کند.
 
در مقابل، کاربران یا سازمان‌هایی که مجموعه نرم‌افزاری Office 2013 را با مجوز دایمی خریداری کنند، به نرم‌افزار Office Mobile for iPhone هم دسترسی خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.