اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

June 17, 2013
21:10 دوشنبه، 27ام خردادماه 1392
کد خبر: 55653

وزیر ارتباطات در بازدید از NOC همراه اول: انتخابات در بستر شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت

دکتر محمد حسن نامی در بازدید از مرکز کنترل شبکه noc همراه اول گفت: برای نخستین بار در کشور، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر، در بستر شبکه ملی اطلاعات و همراه اول به عنوان یکی از زیرساخت های این شبکه، در یک فضای امن و سریع برگزار شد.
 
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد حسن نامی در این بازدید ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شبکه همراه اول یکی از بزرگترین شبکه های ارتباطی کشور است که در انتخابات اخیر توانست بسترهای لازم برای ایجاد یک انتخابات امن و سریع را فراهم سازد.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد حضور نسل های سوم و چهارم ارتباطی از سوی اپراتورها خواهیم بود و اپراتور اول نیز در این راستا توانمندی های خود را عرضه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در انتخابات برگزار شده از تجهیزات و زیرساخت های تولید داخلی استفاده شده تصریح کرد: 71 هزار نقطه اخذ رای از زیرساخت های ICT استفاده کرده است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم بعد از پایان دوره انحصار اپراتور سوم، سایر اپراتورها نیز بتوانند نسل های سوم و چهارم را ارایه دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تدوین پیوست فرهنگی تصریح کرد: تا چهار ماه آینده این پیوست تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارایه می شود که یکی از اولویت های آن، امکان تماس تصویری اپراتور سوم تلفن همراه است.
 
بر اساس این گزارش، در ادامه این بازدید، وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: برای ارایه خدمات دولت الکترونیکی، بسترهای لازم را همراه اول ایجاد کرده و در اولین آزمایش، در انتخابات اخیر توانستیم ظرفیت های خود را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: فناوری "USSD" در این انتخابات مورد بهره برداری قرار گرفت و باعث شد ارتباطات امن، بسیار سریع و با کمترین خطا برقرار شود.
وی در ارتباط با تجهیزات بومی که در شرکت ارتباطات سیار مورد استفاده قرار می گیرد نیز گفت: در حال حاضر میزان قابل توجهی از تجهیزات مورد استفاده در شبکه همراه اول از تولیدات داخلی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.