رگولاتوری

June 18, 2013
19:45 سه شنبه، 28ام خردادماه 1392
کد خبر: 55676

تاکید دوباره وزیر ارتباطات بر مطالعه روی لایه انتقال دیتا و صوت یونسفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر مطالعه روی لایه انتقال دیتا و صوت یونسفر در کشور، گفت: به منظور ارائه خدمات اقدام به طراحی سایت بصیر شد که برای بهره برداری کامل از خدمات این سایت نیاز به نرم افزاهای تولید داخل داریم.
به گزارش مهر، دکتر محمدحسن نامی در مراسم امضای تفاهم نامه در دانشگاه تهران با اشاره به تحقیقات جهانی در لایه یونسفر، افزود: این لایه یک لایه قدرتمند است که در آن نقل و انتقالات صوت و دیتا از این لایه آغاز می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشورهای زیادی تحقیقات خود را در این لایه آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: آمریکا 28 میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌ای در این لایه هزینه کرده است.
 
وی با اشاره به تاثیر مطالعه در لایه یونسفر خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این لایه به لحاظ دفاعی و فناوری‌های نوین نیاز به مطالعات بیشتر روی این لایه داریم.
 
نامی با تاکید بر تولید تجهیزات در حوزه ICT، یادآور شد: امروز کشورهایی که در این حوزه توانمندی‌هایی دارند از ارائه محصولات خود به سایر کشورها خودداری می‌کنند از این رو اساتید و دانشجویان باید در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز کشور اقدام کنند.
 
وی تولید نرم افزار را از دیگر زمینه‌های مورد نیاز برای تحقیق دانست و یاداور شد: در حال حاضر مرکز تولید نرم افزار متن باز در کشور آغاز به کار کرده است.
 
نامی با اشاره به بومی سازی نرم افزار در کشور چین، ادامه داد: با راه اندازی این مرکز در کشور باید نرم افزاهای مورد نیاز کشور را به صورت بومی تولید کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه امروز به سرعت فضای مجازی به فضای واقعی نزدیک می‌شود، اضافه کرد: در این راستا سایت "بصیر" طراحی شده است که با بهره برداری از این سایت کل دنیا می‌تواند از خدمات آن بهره مند شوند.
 
نامی گوگل ارث، گوگل تاک، کلاینت، گوگل هلس و گوگل مپ زمینی را از خدمات این سایت نام برد و گفت: برای بهره برداری از این سایت نیاز به سرویس‌های مبتنی بر نرم افزارهای بومی داریم که در این زمینه دانشگاهیان و اساتید می‌توانند ما را در این زمینه یاری برسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.