بازی

تلفن همراه

گوشی

June 19, 2013
10:11 چهارشنبه، 29ام خردادماه 1392
کد خبر: 55679

داستان موفقیت پرندگان خشمگین

ندا لهردی- «پرندگان خشمگین» به پدیده‌ای محبوب در میان اغلب مردم در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند.
 
حالا دیگر کاربران مختلف از هر سن و هر موقعیتی حمله به قلعه خوک‌ها با پرندگان مختلف اما خشمگین را دست کم یک بار تجربه کرده‌اند.
این بازی پر طرفدار که در ماه دسامبر سال 2009 توسط شرکت فنلاندی Rovio و ابتدا برای گوشی‌های آی‌فون طراحی شده بود به سرعت با استقبال گیمرها مواجه شد تا جایی که تا حالا 12 میلیون نسخه از آن در فروشگاه اپل به فروش رسیده است.
این استقبال گسترده باعث شد مدیران شرکت Rovio خیلی زود به فکر طراحی و تولید این بازی برای دستگاه‌های دیجیتال شخصی مبتنی بر نمایشگرهای لمسی بیفتند تا در نهایت پرندگان خشمگین به گوشی‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های آندروید، سیمبین و ویندوزفون هم راه پیدا کنند و بعدها به کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی هم بیایند.
این بازی حالا عنوان موفق‌ترین و پر طرفدارترین بازی و اپلیکیشن موبایل را به دست آورده و البته سود قابل توجهی را هم نصیب شرکت تولیدکننده‌اش کرده است. در واقع موفقیت بازی پرندگان خشمگین به خاطر وجود ترکیبی از طراحی جذاب، شکل جالب و طنز گونه و البته قیمت پایین و حتی اغلب رایگان بوده است. همه این عوامل به تدریج باعث افزایش محبوبیت و به دنبال آن بالا رفتن تعداد دانلود این بازی شدند تا جایی که پرندگان خشمگین توانستند ژانر جدیدی را در بازار بازی‌های ویدئویی و موبایل ایجاد کرده و رقابتی جدی را در آن ایجاد کنند. 
 
محبوبیتی فراگیر
شرکت Rovio در اوایل ماه مه سال 2012 اعلام کرد که دانلود یک میلیارد نسخه از این بازی را جشن گرفته است و سعی دارد طرفدارانش را با ارائه نسخه‌هایی جدید و جالب‌تر همچنان همراهی کند. آخرین آمار در این زمینه اما نشان می‌دهد که بازی پرندگان خشمگین تا حالا 1.7 میلیارد بار در جهان و برای پلت‌فرم‌های مختلف چه به صورت نسخه‌های معمولی و چه نسخه‌های خاص از آن، دانلود شده است. شاید مدیران شرکت Rovio وقتی در دسامبر سال 2009 برای اولین بار این بازی را روانه بازار کردند، فکرش را هم نمی‌کردند که پرندگان خشمگین و خوک‌های مهاجم و خونسرد آن بتوانند چنین محبوبیتی در سرتاسر دنیا پیدا کرده و درآمد هنگفتی را برای آنها به ارمغان بیاورند.
روند رشد، دانلود و فروش بازی پرندگان خشمگین در نهایت باعث شد سرمایه بازار شرکت Rovio  در ماه مارس سال 2011 و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های Accel Partners، Atomico و Felicis Ventures تا 42 میلیون دلار افزایش پیدا کند. یک سال بعد در ماه مارس سال 2012 شرکت Rovio توانست شرکت
Futuremark Games Studio را که بخش طراحی بازی شرکت Futuremark بود، به قیمت نا معلومی بخرد تا فعالیتش در عرصه بازی و گیم را گسترش بدهد. روز نهم ماه مه همین سال هم Rovio دانلود یک میلیارد نسخه از بازی پرندگان خشمگین را جشن گرفت. 
این شرکت در پایان سال 2011 اعلام کرد که درآمد حاصل از فروشش در این سال به بیش از 106 میلیون دلار رسیده است. Rovio به دنبال افزایش محبوبیت و نفوذ بازی پرندگان خشمگین در بازار و کسب درآمد چشمگیر از این بازی حتی از تصمیمش برای ساخت سریال و فیلم پرندگان خشمگین خبر داد و اعلام کرد که فیلم سینمایی آن را احتمالا تا سال 2015 با همکاری شرکت‌های فیلم‌سازی معتبر تولید کرده و اکران می‌کند.
محبوبیت پرندگان خشمگین حالا آنقدر زیاد شده است که پارکی به همین نام در شهر چانگشا چین راه‌اندازی شده تا طرفداران این بازی بتوانند لذت بازی با پرندگان خشمگین واقعی را تجربه کنند. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این پارک تیرکمان‌های بسیار بزرگی است که در قسمت‌های مختلف آن تعبیه شده است تا به بازدید کنندگان امکان حمله مستقیم به قلعه خوک‌ها را بدهد. در این قسمت بازدیدکنندگان می‌توانند پرندگان عصبانی را که این بار به صورت عروسک‌های پولیشی بزرگ طراحی شده‌اند، در داخل این تیر کمان‌های بزرگ قرار داده و به سمت مواضع خوک‌ها نشانه گیری کنند. این پارک در راستای برگزاری فستیوالی برای کاهش استرس در این شهر راه اندازی شد. جالب است بدانید که جدیدترین تحقیقات ثابت کرده که بازی‌هایی مثل پرندگان خشمگین می‌تواند به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از ابتلابه بیماری آلزایمر در افراد شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.