بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2013
12:53 پنجشنبه، 30ام خردادماه 1392
کد خبر: 55706

اکس باکس وان 10 برابر قوی‌تر از X360 + پیچ و خم قانونی

با توجه به گفته‌های اخیر مایکروسافت، Xbox One نزدیک به 10 برابر قوی‌تر از کنسول قبلی یعنی Xbox 360 است اما با این حال حدود 33٪ در مواردی از PlayStation 4 ضعیف‌تر است.
 
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بیانات غیر رسمی فیل اسپنسر، مدیر بخش Microsoft Studios شرکت مایکروسافت، آمده است بدون احتساب سیستم ابری این کنسول، Xbox One قدرتی معادل 10 کنسول اکس‌باکس 360 را دارد.
 
این آمار چندان رسمی نیست و هنوز هم مایکروسافت آمار دقیقی از سخت افزار کنسول ارائه نداده است در حالی که سونی دقیقا در مورد سخت افزار کنسول خود با رسانه‌ها صادقانه برخورد کرده و هر آنچه که لازم بوده در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
دو شب پیش، وی در اجرای تلویزیونی جیمی فالون اعلام کرده بود که Xbox One حدودا 3 برابر از کنسول پیشین قوی‌تر است اما وی سریعا در توئیتر خود شفاف سازی کرد و اعلام کرد این رقم اشتباه بیان شده. قدرت 10 برابری تنها بخاطر سخت افزار کنسول است و هنوز اعلام نشده که سیستم ابری چقدر می‌تواند به قدرت پردازش کنسول بیافزاید.
 
همزمان با نمایشگاه E3، دو نماینده کنگره آمریکا، پرونده‌ای علیه DVRها با دوربین‌های داخلی با نام "ما اعمال شما را تماشا می‌کنیم" تهیه کردند. این پرونده صرفا جهت محافظت از حریم خصوصی آمریکایی‌ها تهیه شده و اصولا ارتباط مستقیمی با کنسول جدید مایکروسافت و دوربین همیشه آماده به کار آن ندارد اما مسلما با توجه به بندهای این قانون و ویژگی‌های اکس‌باکس وان و کینکت، این دستگاه هم شامل این قانون می‌شود.
 
پیش از این نیز دولت آلمان واکنش تندی به کینکت نشان داده بود و آن را ابزار جاسوسی خوانده بود. مایکروسافت همواره این شایعات را رد می‌کند و می‌گوید اکس‌باکس وان در خالت خاموش در حالت کمترین میزان مصرف قرار دارد و تنها با دستور Xbox On، کنسول روشن می‌شود.
 
نمایشگاه گیمزکام آلمان نزدیک است و احتمالا مایکروسافت آخرین شانس خود را برای نمایش عمومی گسترده در آلمان خواهد داشت. سیاست‌های به نظر نادرست مایکروسافت تا اینجای کار آسیب زیادی به برند اکس‌باکس رسانده و باید منتظر ماند و دید شرکت‌های بازی‌سازی برای نسل بعد خود چه قوانینی را اتخاذ خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.