امنیت

فناوری اطلاعات

June 21, 2013
20:33 جمعه، 31ام خردادماه 1392
کد خبر: 55721

وزیر ارتباطات: دفاع و امنیت سایبری مناسبی در روز انتخابات انجام شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال اولین سال برگزاری انتخابات بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود، عنوان کرد: دفاع و امنیت سایبری مناسبی در روز رای گیری و روزهای قبل انتخابات صورت گرفت.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا در قم، محمدحسن نامی امروز پنج شنبه در حاشیه مراسم افتتاح سرویس دیتا سنتر استان قم افزود: در این خصوص دو مبحث امنیت پایداری و سرعت در امور مهم است که در این زمینه هیچگونه مشکلی و قطعی اینترنت در فضای مجازی وجود نداشت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه مردم با حضور خویش در پای صندوق های رای دموکراسی اسلامی مدرن را به رخ جهانیان کشیدند تصریح کرد: مردم با حضور گسترده خویش در انتخابات حماسه سیاسی مد نظر رهبری را تحقق بخشیدند.
 
نامی مردم و رهبر فرزانه انقلاب را دو پیروز اصلی این دوره از انتخابات عنوان کرد و گفت: این انتخابات انتخابات مهم و مناسبی بود چرا که همه چیز بستگی به نظر مردم دارد و هرکسی که مردم انتخاب کنند رییس جمهور ملت است و همه باید به نظر مردم احترام بگذارند.
 
او ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب ملت ایران افزود: دولت اعلام آمادگی کرده است ایشان را در جهت اجرا تمام زمینه ها در امور یاری و کمک کند.
 
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید محتوا توسط سایر نهادها و سازمانها، گفت: نهادهایی مانند حوزه علمیه و جامعه المصطفی العالمیه می توانند در این خصوص به دولت کمک کنند تا با ترجمه به زبان های مهم دنیا، ارزش های معنوی و الهی را برای سراسر جهان ارسال و در دسترس همگان قرار دهیم.
 
نامی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم فناوری ارتباطات و اطلاعات گسترش چشمگیری داشته است، گفت: 140 هزار نقطه به اینترنت وصل شده است و در برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران فناوری اطلاعات دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی به امنیت مناسب با پهنای باند مناسب توسعه و تجهیز شده است.
 
وزیر ارتباطات توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در قم را رضایت بخش عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه استان قم در زمینه ضریب استفاده از تلفن ثابت، همراه، اینترنت و دیگر امکانات فناوری در جایگاه مناسبی قرار دارد اما تلاش ما این است که این وضعیت را بهبود و به سطح مطلوب و ایده آل آن برسانیم.
 
نامی همچنین در نشست تدوین سند پیوست فرهنگی که با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد ،گفت: روز 24 خرداد روز پیروزی ارزشمند جمهوری اسلامی در عرصه انتخابات بود که ملت ایران پایبندی به ارزشهای انقلابی را نشان دادند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم افزود:وجود تجهیزات پیشرفته موجب رشد جهان شبکه ای شده که اشرافیت اطلاعاتی را گسترش می دهد.
 
وی تصریح کرد: این توسعه و پیشرفت جهانی موجب انتقال اطلاعات به جهان سوم به خصوص در خاورمیانه که از سوی رهبر با عنوان قلب جهان نامیده شده است می شود.
 
نامی مقابله با هجوم اطلاعات را ضروری خواند و خاطرنشان کرد:ما باید با ارسال محتوای اسلامی در برابر این هجوم اطلاعاتی مقابله نماییم که تاثیر به سزایی هدایت مردم جهان به سمت ارزشهای دینی و اسلامی دارد.
 
وی اظهار داشت: ما باید آمادگی حضور در جهان شبکه ای را داشته باشیم به خصوص حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی باید بسترهایی را برای حضور گسترده در یک جهان شبکه ای را داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تبیین محتوای فرهنگی در این حضور جهانی یادآور شد:تجهیزات اطلاعاتی همچون موبایل و اینترنت هر روز با رشد و توسعه فراوانی مواجه می شوند که متاسفانه هیچ گونه پیوست فرهنگی با فرهنگ دینی و ایرانی ما ندارند.
 
وی تصریح کرد:در این راستا حتی در دولت الکترونیک پیوست فرهنگی و امنیتی نداریم و باید با استفاده از تجهیزات نوین منطبق با فرهنگ اسلامی و دینی چنین پیوست فرهنگی را ایجاد نماییم.
 
نامی خاطرنشان کرد:حوزه های علمیه و دانشگاههای کشور به خصوص دانشگاههای ارزشی همچون دانشگاه امام علی(ع) و امام صادق(ع) می توانند ما را در این پیوست فرهنگی یاری رسانند.
 
وی به فعالیت های سایت بصیر در جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد:این سایت بین المللی دارای ظرفیت های ارزشمندی در پیوست فرهنگی می باشد که می توان با همراهی حوزه های علمیه و دانشگاه 400 هزار بازدید کننده این سایت را هدایت فرهنگی و علمی کرد.
 
وزیر ارتباطات در پایان گفت:باید با ایجاد شعبه جدید مسیرهای فنی را زیر چتر اسلامی هدایت کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.