امنیت

فناوری اطلاعات

June 21, 2013
20:47 جمعه، 31ام خردادماه 1392
کد خبر: 55727

وزیر ارتباطات ایران: هدف گوگل ارث و ویکی پدیا کسب اطلاعات از مردم جهان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث در مدیریت، آگاهی از خاستگاه جامعه به منظور برنامه‌ریزی برای آینده است و سایت‌های بزرگی نظیر گوگل ارث و ویکی پدیا از مردم جهان برای کشورهای غربی اطلاعات کسب می‌کنند.
 
به گزارش فارس، محمدحسن نامی امروز در مراسم افتتاح دیتاسنتر (مرکز داده) استان قم اظهار داشت: زیرساخت های مهیا شده در جهت افزایش آمادگی الکترونیکی کشور است و آمادگی الکترونیکی به معنی افزایش آگاهی مردم برای حضور در یک شبکه جهانی و آمادگی به منظور ایستادگی برابر هجوم اطلاعات غرب است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این امکانات بر اساس برنامه پنجم مهیا می شود و برای تحقق اهداف پیش بینی شده باید آموزش الکترونیکی برای همه شهروندان عملیاتی شود.
 
وی با بیان اینکه استکبار در تلاش است با اشراف بر اطلاعات بر همه حاکم شود گفت: با استفاده از بسترهای ارتباطی آماده شده می توان محتواهای تولید شده در کشورمان را به همه جهانیان ارایه کنیم.
 
نامی گفت: تجهیزات مدرن موجود شرایط مورد نیاز استکبار را برای تسلط بیشتر بر جهان آماده کرده اما باید با توسعه ارتباطات و فرهنگ سازی، جریان ارسال اطلاعات را معکوس کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کشورهای غربی با راه اندازی چندین سایت بزرگ نظیر گوگل ارث و ویکی پدیا در صدد کسب اطلاعات از مردم جهان هستند.
 
نامی تاکید کرد: یکی از مهمترین مباحث مدیریتی، آگاهی از خاستگاه جامعه است تا از طریق آن بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند و اطلاعات مدنظر خود را نیز از طریق این سایت ها بدست آورند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در تلاش هستیم با ایجاد یک سایت بزرگ و قراردادن اطلاعات و محتواهای ایرانی-اسلامی به زبان های مختلف فرهنگ کشورمان را در اختیار جهانیان قرار دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.