اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 22, 2013
12:00 شنبه، 1ام تیرماه 1392
کد خبر: 55740

قرارداد تدوین پیوست فرهنگی رایتل امضا نشد

جلسه اعضای کنسرسیوم تدوین پیوست فرهنگی خدمات اپراتور نسل سوم با اصرار مدیر حوزه‌های علمیه مبنی بر بررسی‌ مفاد قرارداد، به زمان دیگری موکول شد.
 
به گزارش تسنیم، قطع سرویس تماس تصویری رایتل از ماه گذشته و الزام پیوست فرهنگی برای راه‌اندازی مجدد این سرویس از سوی شورای عالی فضای مجازی به یکی از مهم‌ترین خبرهای ارتباطاتی در چند هفته اخیر تبدیل شده است.
اخباری که از یک سو پیگیر حقوق کاربران و از سویی دیگر دغدغه عدم برخورد با تکنولوژی را داشت باعث شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تمامی تأکید خود را بر تدوین هرچه سریع‌تر این پیوست بگذارد و بر مبنای آن کنسرسیومی با حضور حوزه علمیه، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علامه طباطبایی و خود وزارتخانه شکل گیرد تا پیوست هرچه سریع‌تر به پروانه اپراتور نسل سوم الحاق شود.
این قرارداد چهار جانبه قرار بود پنج‌شنبه گذشته با حضور تمامی اعضا در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم به امضا برسد و رسما کار تدوین پیوست آغاز شود و از این حیث نمایندگان تمامی این مراکز به اضافه مدیر جهاد دانشگاهی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم دور یک میز جمع شدند.
در ابتدا وزیر ارتباطات سخنانی پیرامون ضرورت آمادگی الکترونیکی برای ورود به جهان شبکه‌ای ارائه داد و گفت برای استفاده از ابزار ICT در راستای اشاعه محتوای فرهنگی باید الزاماتی را رعایت کرد تا مطابق فرهنگ ایرانی-اسلامی مردم باشد.
البته نامی از سایت بصیر هم غافل نشد و به ضرورت وجود چنین پایگاه جامعی که شاید هدایت آن به دست مراکز علمی و حوزه‌های علمیه سپرده شود که قابلیت پشتیبانی از چندین زبان را دارد نیز اشاره کرد.
حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و حجت‌الاسلام میرلوحی نماینده رئیس دانشگاه‌ امام صادق (ع) نیز که در این نشست حضور داشتند ضمن اعلام آمادگی برای ورود به این بحث بر ضرورت آن نیز تأکید کردند و معتقد بودند دانشگاه با وجهه علمی خود می‌تواند در این راستا مؤثر واقع شود و مضمون پیوست را پربارتر کند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه که میزبان این نشست بود علاوه بر ضرورت داشتن چنین پیوست‌هایی در بخش‌های مختلف که به نوعی ساختار حاکم بر اجتماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: وزیر ارتباطات به جد پیگیر این بحث است و این جای خوشحالی دارد چرا که از نشست گذشته تا امروز چندان طولی نکشید.
وی که در ابتدا گمان بر این برده بود که قرار است درابتدا این قرارداد به دست تمامی اعضا برسد از اصرار وزیر ارتباطات بر امضای آن متعجب شد و گفت باید اول مفاد این قرارداد بررسی شود و بعد از آن در طی جلساتی دیگر، قرارداد امضا و کار اجرایی شروع شود.
البته وی اصل داشتن پیوستی فرهنگی را انکارناپذیر عنوان کرد و علی‌رغم تأکید حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی نماینده‌شان مبنی بر تفاهم بر سر این بحث اما سرانجام به امضای قرار داد راضی نشد و انجام آن را به زمانی دیگر موکول کرد.
در واقع تمامی اعضای حاضر در این جلسه به جز آیت‌الله بوشهری که اتفاقا از تهران به قم آمده بودند و منتظر امضا این قرارداد بودند، با پای‌فشاری وی بر عدم امضا و بررسی اولیه مجبور به تبعیت شدند و امضای این قرارداد را به زمانی دیگر موکول کردند.
وزیر ارتباطات و تیم وزارتخانه که از امضای آن ناامید شده بودند، اعلام آمادگی خود برای حضور در زمانی دیگر را ابراز کردند که آیت‌الله بوشهری در پاسخ به آنان گفت که این بار نوبت ماست که خدمت شما برسیم و ان‌شاء‌الله با بررسی مفاد این قرارداد طی هفته‌های آینده خدمت‌تان در وزارت ارتباطات خواهیم رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.