اپراتورها

تلفن همراه

June 26, 2013
13:37 چهارشنبه، 5ام تیرماه 1392
کد خبر: 55826

رئیس کمیته مخابرات مجلس: پیوست فرهنگی قانون نمی‌شود

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس اگر پیوست فرهنگی در دست تدوین داشته باشد باید از بخش‌های مختلف فنی – مهندسی و متخصصان دعوت به عمل آورد تا در زمینه تدوین یاری‌اش کنند.
 
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خدمات نسل سوم ارتباطات در کشور ما از همان روز اول که به رایتل پروانه دادند، مغفول واقع شد، اظهار کرد: پیوست فرهنگی نیز ضرورتی است که این روزها متولیان این حوزه به دنبال این موضوع هستند و در واقع باید بیش از اینکه در حال حاضر دغدغه تدوین سریع را داشته باشیم، باید به فکر این باشیم که از هول حلیم در دیگ نیفتیم.
وی ابراز کرد: پیوست فرهنگی نه تنها برای اپراتور خدمات نسل سوم لازم و ضروری است بلکه در تمام زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی نیز باید پیوست‌هایی فرهنگی داشت تا بتوان براساس معیارهای خاصی، تکنولوژی را پیاده سازی کرد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان جلوی ورود تکنولوژی به کشور را گرفت، اذعان کرد: باید بتوانیم تکنولوژی را با شرایط فرهنگی جامعه تطبیق دهیم و حال که پیوست‌هایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، برای تدوین آن بهتر است که از اعضا و تیم کارشناسی نیز در کنار اعضای دیگر با رویکردهای فرهنگی استفاده کنیم.
او گفت: تنها با تدارک این شرایط است که می‌توانیم کنترل و نظارتی دقیق بر این حوزه داشته باشیم و قطعا بدون در نظر گرفتن این پیش‌نیازها به نقطه‌ قفلی می‌رسیم که دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار و به خصوص کمیته فناوری‌های نوین و مخابرات در بحث تدوین پیوست فرهنگی ورود نکرد؟ عنوان کرد: در طرح جامع فناوری اطلاعات بسیاری از رویکردهای مختلف در ارتباط با این حوزه دیده شده که به تأیید کمیسیون صنایع نیز رسید و در حال حاضر در کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات برای چکش‌کاری قرار دارد.
وی ادامه داد: تا حالا بحث پیوست فرهنگی در مجلس اعلام وصول نشده و ظاهرا فقط کمیسیون فرهنگی پیگیر این موضوع بوده است و مسلما اگر پیوستی در دست تدوین داشته باشد، باید از بخش‌های مختلف فنی – مهندسی و متخصصان حوزه‌های فرهنگی دعوت به عمل آورد تا در زمینه تدوین یاری‌اش کنند اما این موضوع چون در مجلس مطرح و به شکل طرح نبوده، نمی‌تواند قانون شود بلکه باید در صورت تصویب شدن در کمیسیون مورد نظر توسط بخش‌های اجرایی عملیاتی گردد.
سبحانی فر در پایان درباره تدوین این پیوست در کمیسیون فرهنگی گفت: تا جاییکه می‌دانم نمایندگان این کمیسیون، پیوست فرهنگی را یک دغدغه مطرح کرده‌ و بسیاری از عواقب استفاده از خدمات نسل سومی که دارای پیوست فرهنگی نیست را پیش کشیده بودند اما نمی‌دانم که خود کمیسیون پیوستی تدوین کرده است یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.