5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 26, 2013
15:18 چهارشنبه، 5ام تیرماه 1392
کد خبر: 55834

وزیر فعلی ارتباطات: 4G تا آخر سال آینده/تحقیق برای ارائه 5G!

دکتر محمدحسن نامی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت هایی در این زمینه فعالیت می کنند و قرار است تا پایان سال آینده این نسل ارتباطی در کشور ارایه شود. 
 
نسل چهارم از یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل هرجا و هر زمان داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 
از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. ‏ 
‏ 
انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر معدودی از کشورها به ارایه خدمات در حوزه نسل پنجم می پردازند. 
 
ارایه کامل خدمات اپراتور سوم پس از تصویب پیوست فرهنگی در شورای عالی فضای مجازی 
نامی درباره ارایه خدمات کامل اپراتور سوم از جمله خدمات تصویری گفت: پیوست فرهنگی ارایه مکالمه تصویری درباره اپراتور سوم تا کنون تهیه نشده بود که در دانشگاه علامه طباطبائی در حال انجام است. 
وی افزود: قرار است پیوست فرهنگی ارایه خدمات مکالمه تصویری تکمیل و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد تا در مرحله بعدی خدمات کامل این اپراتور آغاز شود. 
به گزارش ایرنا، این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعتهای چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارائه می شود و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است. 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان این که سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون ۵ درصد است، افزود : باید این سهم تا پایان برنامه پنجم به ۸ درصد برسد. 
وی میانگین سهم فنآوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته را ۱۰ تا ۱۱ درصد اعلام کرد. 
وی همچنین سرمایه گذاری در بخش زیرساخت را دارای صرفه اقتصادی دانست و افزود : سرمایه گذاری یک دلار در این بخش حتما باعث صرفه جویی ۳ دلاری در انرژی ، یک و هشت دهم دلاری در محیط زیست و ۳ و چهار دهم دلاری در سایر صنایع خواهد شد . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.