سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

June 29, 2013
17:45 شنبه، 8ام تیرماه 1392
کد خبر: 55891

حافظه‌های DRAM تا 2015 رایانه‌های شخصی را کنار می‌گذارند

کاربران جهانی تا چند سال قبل رایانه‌های شخصی و فناوری‌های DRAM را بهترین قابلیت پیش‌روی خود می‌دانستند و به صورت گسترده از آن‌ها استفاده می‌کردند. اما این طور که بررسی‌های جدید نشان داده است، کاربران دیگر تمایلی به استفاده از این قبیل فناوری‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند که ابزارهای الکترونیکی همراه را برای خود خریداری کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز IHS در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده است که طی سال 2015 میلادی در مجموع 11.6 میلیارد دلار حافظه DRAM در دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده خواهد شد و در مقابل از این قبیل حافظه‌ها به ارزش 9.9 میلیارد دلار در رایانه‌های شخصی معمولی به کار خواهد رفت.
 
بر این اساس کارشناسان گفته‌اند این نخستین باری خواهد بود که حجم استفاده از حافظه‌های DRAM در دستگاه‌های الکترونیکی همراه بیشتر از رایانه‌های شخصی محاسبه می‌شود. علاوه بر این گفته شده است که از دهه 1980 تا کنون این نخستین باری خواهد بود که رایانه‌های شخصی معمولی حاکمیت این بازار را از دست می‌دهند.
 
"دیل فورد"(Dale Ford) مدیر مرکز IHS در این خصوص گفت: «برای حدود 30 سال سرنوشت رایانه‌های شخصی و حافظه‌های DRAM به صورت پیچیده و درهم تنیده بررسی شد. اما این روزها حافظه DRAM فناوری، ظرفیت و استراتژی‌های تولید محصولات جدید خود را برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه متمرکز کرده و رایانه‌های شخصی را کنار گذاشته است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.