اپراتورها

تلفن همراه

June 30, 2013
15:22 یکشنبه، 9ام تیرماه 1392
کد خبر: 55894

اختلال دوباره در شبکه همراه اول تهران

MCI-logo.jpg

شبکه تلفن اپراتور همراه اول از صبح امروز در برخی مناطق تهران و شهرستان ها دچار اختلال شده است و امکان برقراری تماس با این تلفن ها وجود ندارد. 
به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز در برخی مناطق تهران و شهرستان ها امکان برقراری تماس با تلفن های همراه اپراتور همراه اول به سختی وجود دارد و پیامک های این خطوط نیز با مشکل به مقصد می رسند.
 
مشترکان همراه اول از ساعاتی پیش با اختلال در این شبکه مواجه شده اند به طوریکه پس از گرفتن شماره مورد نظر مرتب بوق اشغال می شنوند.
 
داوود زارعیان مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات تهران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص وضعیت این اختلال یادآور شد: این موضوع در حال بررسی است. 
 
خبرگزاری تسنیم هم نوشت: صبح امروز بروز اختلال در سامانه‌های مخابراتی کشور موجب شده که مشترکان نتوانند با خطوط همراه اول و تلفن‌های ثابت ارتباط برقرار کنند و سامانه‌های پیامکی انبوه نیز از صبح مختل شد.
اختلال در برخی خطوط ارتباطاتی سیار از صبح امروز و همچنین قطع شدن برخی سامانه‌های انبوه پیامکی در کشور، بار دیگر مشکلات ارتباطی ایجاد کرد.
این اختلالات در حالی از ساعتی پیش تشدید شد که هنوز منشأ و دلیل آن مشخص نیست و مسئولان مخابرات پیگیر این موضوع هستند.
عدم تماس با مقصد مورد نظر، ناتوانی در ارسال پیامک به خطوط همراه اول، عدم ارسال پیامک انبوه با سامانه‌های 1000، 2000 و 3000 و عدم تماس با برخی خطوط ثابت در کشورجزو اختلالاتی به شمار می‌رود که تا حال حاضر در شبکه همراه اول مشاهده شده است و دو اپراتور دیگر تا حال حاضر سرپا هستند.
 
فارس هم گزارش داد: بر اثر اختلال پیش آمده در خطوط همراه اول برای مدت زمانی امکان برقراری تماس از طریق خطوط این اپراتور ناممکن شد.
از حدود یک ساعت پیش در منطقه مرکز شهر، خطوط همراه اول دچار اختلال شده است.
 
بر اثر این اختلال امکان برقراری تماس با هیچ مقصدی از طریق خطوط همراه اول وجود ندارد و تماس گیرنده با بوق‌های اشغال متعدد مواجه می‌شود.
 
این اختلال در مرکز شهر برقراری ارتباط با موبایل‌های همراه اول در مرکز شهر را ناممکن کرده است.
 
فارس منتظر بررسی موضوع از سوی همراه اول و انتشار نظر این اپراتور است.
 
 
تکمیلی:
 
مهر در خبری نوشت: شرکت ارتباطات سیار ایران با تایید بروز اختلال در برقراری ارتباط مشترکان همراه اول اعلام کرد: قطعی لینک های ارتباطی همراه اول در برخی مناطق مرکز تهران و نیز قطع لینک زیرساخت ارتباطی در برخی شهرستانهای کشور باعث بروز اختلالاتی در برقراری ارتباط مشترکان شده است.
 
روابط عمومی همراه اول با اعلام رفع مشکل لینک های ارتباطی شبکه ارتباطات سیار توضیحاتی در زمینه اختلالات به وجود آمده ارائه کرد.
 
براساس این اعلام اختلالات به وجود آمده که از ساعت 10 صبح امروز در برقراری ارتباط برخی مشترکان روی داده است مربوط به قطع لینک های ارتباطی در برخی نقاط مرکزی تهران بوده که امکان برقراری ارتباط را برای آن دسته از مشترکانی که در این مناطق حضور داشته اند غیرممکن کرده بود و تماس ورودی و خروجی این مشترکان برغم داشتن آنتن، با مشکل مواجه شده بود.
 
در این راستا همراه اول اعلام کرد که هم اکنون مشکل این لینکهای ارتباطی رفع شده و ارتباط مشترکان در نقاط مرکزی تهران به حالت اولیه بازگشته است.
 
در همین حال و براساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، قطعی لینک ارتباطات زیرساخت نیز سبب بروز اختلال در شبکه همراه اول در برخی شهرستانهای جنوبی کشور شده است که مشترکان در این مناطق برای برقراری ارتباط بیرون شهری با مشکل مواجه هستند.
 
روابط عمومی همراه اول با اعلام اینکه بروز اختلالات در شهرستانها خارج از اختیارات همراه اول بوده تاکید کرد: به محض جایگزینی لینک های ارتباطی شرکت زیرساخت اختلال تلفن همراه در شهرستانها برطرف خواهد شد و هم اکنون نیز بخشی از این مشکل رفع شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.