اپراتورها

تلفن همراه

June 30, 2013
16:09 یکشنبه، 9ام تیرماه 1392
کد خبر: 55896

با وجود نزدیکی به پایان دولت ؛جابجایی گسترده مدیران در رایتل

افکار نیوز نوشت: با وجود نزدیک شدن به پایان عمر دولت دهم جابجائی ها در مدیران، بخصوص در برخی مجموعه های اقتصادی همچنان ادامه دارد.
 
مدتی قبل برکناری ناگهانی مدیر عامل اپراتور سوم، که با حمایت این اپراتور از همایش جنجالی ورزشگاه آزادی با عنوان «تجلیل از خادمین سفرهائی نوروزی» همزمان شده بود،با حاشیه های فراوانی همراه شد و در آن مقطع رسانه ها نوشتند که خودداری حمید فرنگ، مدیر عامل وقت رایتل،از حمایت مالی از این گردهمآئی،که با شائبه هائی سیاسی و انتخاباتی برگزار می شد، موجب برکناری ناگهانی او در مدت کوتاه باقی مانده از عمر دولت دهم شده است.
 
به گزارش افکار نیوز ، از آنجا که رایتل بعنوان تنها اپراتور موبایل با مجوز ارائه خدمات نسل سوم از بزرگترین پروژه های اقتصادی کشور طی سالیان گذشته بودهاین خبربا بازتاب های وسیعی همراه شد و هشدار رسانه هارا از نفوذ جریان موسوم به انحرافی در این اپراتور موجب گردید.
 
افراد مطلع،از جمله دلایل این شیوه غیراصولی مدیریت را جلوگیری از حاشیه ها و تبعات خبری -سیاسی ناشی از این انتصاب و عدم مسئولیت پذیری در تصمیمات و تغییرات اعمال شده عنوان می کنند. این در حالیست که مسئولیت پذیری و رعایت حداقل شفافیت در تصمیمات کلان مدیریتی درسطح این اپراتورضروری به نظر می رسد.
 
اما آنچه در این مدت در سکوت مطلق خبری در این اپراتور در جریان بوده است تغییرات گسترده مدیریتی است که با توجه به عمر کوتاه باقیمانده از دولت و گمانه ها مبنی بر تغییرات حتمی در آینده ای نه چندان دور سؤال برانگیز است.
 
خبرهای رسیده از منابع خبری آگاه نشان میدهد که غلامرضا قاسمی مدیر عامل رایتل، در مدت کوتاه باقی مانده تا رخ دادن تغییرات حتمی در سطوح بالاتر مدیریتی این مجموعه، دست به جابجائی های گسترده در بین مدیران زیرمجموعه، بخصوص در بخشهای بازرگانی و تدارکات زده است.
 
آنچه به این حساسیت ها دامن می زند نقش غیر متعارف برخی مدیران بالادستی یا نزدیکان آنها در این خصوص است تا آنجا که آقای «م ح ی»برادر جوان مدیر عامل یک شرکت بالادست، که در دهه دوم زندگی بسر برده و بدلیل دانشجو بودن در خارج از کشور، سفرهای مکرری به یکی از کشورهای اروپائی دارد، در حالی که بطور رسمی و بر اساس حکم ابلاغی تنها با عنوان «مشاور مدیر عامل» بکارگیری شده، عملاً بعنوان معاون بازرگانی، عهده دار کلیه امور بازرگانی این اپراتور موبایل شده است.
 
افراد مطلع،از جمله دلایل این شیوه غیراصولی مدیریت را جلوگیری از حاشیه ها و تبعات خبری -سیاسی ناشی از این انتصاب و عدم مسئولیت پذیری در تصمیمات و تغییرات اعمال شده عنوان می کنند. این در حالیست که مسئولیت پذیری و رعایت حداقل شفافیت در تصمیمات کلان مدیریتی درسطح این اپراتورضروری به نظر می رسد.
 
شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) سهامدار اصلی اپراتور سوم است که به دلیل منابع گسترده مالی در اختیار، و تعلق این سرمایه عظیمبه گستره وسیع بیمه گذاران تأمین اجتماعی،در مقاطع مختلف با حساسیت های ویژه خبری همراه بوده و برخی، به دلیل تسلط دولتیان در نصب مدیران عالی این مجموعه عمومی، از آن به حیاط خلوت تأمین اجتماعی و دولت نام می برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.