بازار سرمایه

باندپهن سیار

تلفن همراه

June 30, 2013
17:03 یکشنبه، 9ام تیرماه 1392
کد خبر: 55905

فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین بخشی از منابع وزارت ارتباطات

معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: در شرح وظایف و مسئولیت‌های زیرساخت مشارکت در سرمایه‌گذاری مشترک خارجی دیده نشده از این رو هر سال برای هزینه‌کرد در پروژه‌هایی مانند EPEG نیازمند مصوبه مجلس است.
 
عبدالمجید غریب رضا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در بندی از بودجه امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه داده شده تا برای اجرای فیبر نوری پروژه شبکه ترانزیت ارتباطات با شرکت‌ها و کشورهای ذینفع، مشارکت کند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این حکم در بودجه سال 91 بود و در بودجه سال 92 نیز تکرار شده است.
 
وی ادامه داد: این کار در طول سال گذشته با مشارکت در کنسرسیوم EPEG که قرار است خط ارتباطی کشور عمان به اروپا را متصل کند، انجام شد و بخشی از این پروژه عملیاتی شده است.
 
غریب رضا افزود: امسال با حکم بودجه سال 92، ادامه این پروژه اجرا می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که برای اجرای این چنین پروژه‌های مشارکتی، شرکت زیرساخت چه نیازی به آوردن حکم در بودجه کشور دارد، گفت: در شرح وظایف و مسئولیت‌های شرکت زیرساخت سرمایه‌گذاری مشترک خارجی و این نوع مشارکت دیده نشده است؛ از این رو هر سال برای ادامه این پروژه نیاز به تصویب در مجلس دارد.
 
فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین بخشی از منابع وزارت ارتباطات
 
غریب رضا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: براساس بند 24 بودجه سال 1392 کل کشور، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه فروش اوراق مشارکت ریالی داده شده است.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در قانون بودجه سال 91 برای نخستین بار به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شد.
 
وی ادامه داد: بخشی از اوراق مشارکت سال 91 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای پایانی سال گذشته از طریق بانک ملی به فروش رفت و بخشی از این اوراق نیز امسال به فروش خواهد رفت.
 
غریب رضا ادامه داد: قرارداد با بانک ملی برای فروش اوراق مشارکت 27 اسفند 91 نهایی شد و به این دلیل فرصت کم تمام اوراق مشارکت به فروش نرفت.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سال گذشته اوراق مشارکت برای اجرای طرح های شرکت ارتباطات زیرساخت بود.
 
انتهای پیام/ح
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.