تلفن همراه

فناوری

گوشی

July 1, 2013
18:36 دوشنبه، 10ام تیرماه 1392
کد خبر: 55917

نسل جدید گوشیهای هوشمند مبتنی بر بدنه کربنی

شرکت کرهای سامسونگ برای آنکه بتواند در حوزه گوشیهای هوشمند از رقبای بزرگ خود پیشی بگیرد، همکاریهای تازهای را با یک شرکت آلمانی آغاز کرده است. این شرکت آلمانی که SGL Group نام دارد در زمینه تولید کربن و گرافیت فعالیتمیکند و قرار است که فیبرهای کربنی آن در بدنه گوشیهای هوشمند جدید سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کاربران همواره از گوشیهای هوشمند با بدنه پلاستیکی ابراز نارضایتی کردهاند و بر این باورند که این گوشیها ظاهر زیبایی ندارند و از گرفتن آنها در دست احساس خوبی بهشان دست نمیدهد. همین مسئله باعث شده است تا کارشناسان بهفکر استفاده از مواد جایگزین بیافتند.
در بخش دیگر، آیفونهای تولید شده در شرکت اپل همواره طراحی بسیار زیبایی داشتهاند و بدنه آنها از بهترین مواد ساخته شده است. اما با این وجود استفاده از شیشه در دو بخش بدنه گوشی که اپل آن را انجام میدهد، احتمال آسیب دیدن گوشی رابیشتر میکند.
اما فیبرهای کربنی که سامسونگ قصد استفاده از آنها را دارد یک راهکار مناسب محسوب میشود و ضمن اینکه وزن گوشی را به میزان قابل ملاحظه کاهش میدهد، بسیار شیک و چشمنواز است و این طور به نظر میرسد که کاربر برای خرید این گوشیچند میلیون دلار پرداخت کرده است.
البته کارشناسان میگویند که این فیبرهای کربنی بهزودی از راه نمیرسند و نباید برای گوشی هوشمند Galaxy S5 منتظر آنها بود. سامسونگ هماکنون فرآیند بررسی روی این مواد را آغاز کرده است هنوز به درستی مشخص نیست که از چه زمانگوشیهای هوشمند جدید با بدنه کربی به دست کاربران میرسند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.