رگولاتوری

مخابرات فضایی

July 2, 2013
12:22 سه شنبه، 11ام تیرماه 1392
کد خبر: 55933

وزارت ارتباطات قطع برنامه‌های شبکه‎های ماهواره‌ای ایران توسط اینتل ست را محکوم کرد

در پی قطع برنامه های شبکه های ایرانی از ماهواره اینتل ست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ابراز تاسف، این اقدام را محکوم کرد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: استکبار جهانی که همواره از رشد فزاینده و تاثیرگذار انقلاب اسلامی در جهان در هراس بوده و تلاش دارد از راههای مختلف، چه قانونی و چه غیرقانونی مانع نفوذ اسلام در دیگر ملل دنیا شود، اخیرا در اقدامی تامل برانگیز، توسط شرکت خدمات ماهواره ای اینتل ست نسبت به قطع برنامه های شبکه های ایرانی اقدام کرده است.
وی افزود: این اقدام غیر اخلاقی در حالی صورت می گیرد که مدعیان آزادی بیان و اندیشه همواره از آزادی بیان سخن به میان می آورند و همواره در تلاش هستند با افکار عمومی جهان بازی کرده و خود را محق دانسته و به خود اجازه می دهند که دست به هر کاری بزنند.
دکتر نامی، با تاکید بر این نکته که، این حرکت غربی ها نشان دهنده تاثیر برنامه های شبکه های سیما برروی مخاطبان خارج از کشور است، گفت: البته این حرکت غیر حرفه ای و غیرقانونی شرکت خدمات ماهواره ای اینتل ست در جلوگیری از پخش شبکه های ایرانی از جمله شبکه های خبری انگلیسی زبان پرس تی وی نه تنها از نظر قانونی توجیه ناپذیر است بلکه طبق قوانین بین المللی و به موجب اساسنامه "سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای "خلاف مقررات می باشد.
وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک نهاد موثر در عرصه ارتباطات، ضمن محکوم کردن این عمل غیر حرفه ای که برخلاف عرف و قوانین بین المللی است، اظهار داشت: این وزارتخانه آمادگی هر گونه همکاری با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع این محدودیت ها را دارد.
 
پیگیری از طریق سازمان ملل
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام شرکت خدمات ماهواره اینتل‌ست برای قطع شبکه‌های ایرانی طبق اساسنامه سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است.
 
محمد حسن نامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی از ماهواره شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست اظهار داشت: اقدام شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در جلوگیری از پخش شبکه‌های ایرانی از نظر قانونی توجیه ندارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:  طبق اساسنامه سازمان بین‌ المللی ارتباطات ماهواره‌ای این اقدام خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است.
 
وی گفت: ما این اقدام را از طریق سازمان ملل پیگیری خواهیم کرد تا جلوی این قبیل اقدامات غیر قانونی گرفته شود.
 
نامی تصریح کرد: قطع برنامه‌های پرس تی وی و العالم نشان می‌دهد که این شبکه‌ها در جذب مخاطب و انتقال مفاهیم و تاثیرگذاری موفق عمل کرده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون ما نیز باید امکاناتی را به وجود آوردیم که محتوی این شبکه‌ها به دست علاقمندان آشنایی با معارف اسلام و جمهوری اسلامی ایران برسد و در این رابطه طرح‌های جدید ماهواره‌ای در دستور کار است که زمینه انتشار معارف جمهوری اسلامی ایران را بی‌نیاز از خارجی‌ها فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.