رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 4, 2013
14:27 پنجشنبه، 13ام تیرماه 1392
کد خبر: 55981

انتخابات ریاست جمهوری این دوره الکترونیکی نبود

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: به منظور برخی ملاحظات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی انجام نشد و منظور برخی مسئولان که گفتند انتخابات الکترونیکی بوده، لایه دیگری از چند لایه متصور برای انجام این خدمت بوده است.
 
 
مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیک در این دوره (انتخابات ریاست جمهوری) برگزار نشد، اظهار کرد: به منظور برخی ملاحظات این انتخابات الکترونیکی نبود ولی قطعا با توجه به تجربیات به دست آمده و طبق نظر مراجع تصمیم‌گیر سیاسی، انتخابات بعدی الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی درباره شمایل چنین انتخاباتی عنوان کرد: در انتخابات الکترونیکی مردم به جای اینکه برگ رأی را با قلم و خودکار بنویسند که بعضا برای افراد کم‌سواد مشکل خواهد بود و آراء باطله هم بیشتر می‌شود به شعب اخذ رأی مراجعه می‌کنند و در تعامل با دستگاهی همچون خودپرداز بانک‌ها، به شکل تصویری اطلاعات نامزدها را مشاهده و تعرفه خود را از همین طریق تکمیل می‌کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: از مزایای این نوع انتخابات این است که اطلاعات به صورت لحظه‌ای قابل تجمیع خواهد بود و خطاهای احتمالی به دلیل حذف عامل انسانی کاهش می‌یابد.
او در پاسخ به این سوال که چرا با برگزار نشدن این نوع انتخابات، برخی مسئولان خبر از الکترونیکی بودن این انتخابات در برخی شعب دادند؟، گفت: درست است، برخی مسئولان در این دوره بحث انتخابات الکترونیکی را مطرح کردند که بهتر است بگوییم با توجه به اینکه انتخابات الکترونیک در چند لایه انجام می‌شود شاید منظور آن‌ها نیز به نوعی درست باشد.
وی افزود: در بحث انتخابات الکترونیکی، یک لایه واسط کاربر است که در این دوره انجام نشد ولی در لایه دیگر، بعد از فرایند اخذ رأی، تجمیع و ارسال اطلاعات از طریق بسترهای ارتباطاتی انجام می‌شود که منظور مسئولان این لایه بوده است.
 البته بهابادی معتقد است که این لایه که مدنظر مسئولان بوده، کار جدیدی نیست و در انتخابات دوره قبلی نیز انجام گرفته است هرچند که کسب تجارب از دوره‌های گذشته منجر به این شد که اختلالات این دوره به میزان قابل توجهی رفع شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.