فناوری اطلاعات

July 8, 2013
14:46 دوشنبه، 17ام تیرماه 1392
کد خبر: 56057

لزوم تغییر مدیریتی در سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌ها

محمد ثروتی – عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران: بر اساس توافقات ترکمنچایی که چند هفته پیش در دفتر رییس سازمان فناوری اطلاعات و با حضور رییس سازمان کشوری نظام صنفی رایانه‌ای و نماینده تام‌الاختیار سازمان توسعه تجارت صورت گرفت، بنا بود مجوز الکامپ آتی به نام نظام صنفی رایانه‌ای صادر شود، با این شرط غیرمنطقی که اجرا به خود شرکت نمایشگاه‌ها واگذار شود؛ شرطی که با اصرار حکیم‌جوادی، رییس سازمان فناوری اطلاعات و چراغ سبز مفتح، معاون کنونی وزارت صنعت و معدن و تجارت گذاشته و توجیه شد و در هیچ نمایشگاهی سابقه نداشته و خود آن هم به صورت مستقل جای ایراد و اشکالات اساسی داشت.
اما همین قرار نیز در نهایت از سوی صادرکنندگان مجوز، به‌رغم همه تاکیدات و نامه‌های مکتوبی که وزیران کنونی و البته در حال جمع کردن بساط مدیریت صنعت و معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در واگذاری مجوز به نام نظام صنفی رایانه‌ای داشتند یک سویه زیر پا نهاده شد و مجوز به نام خود شرکت دولتی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران صادر شد تا هر کاری که با شرکت‌های فاوای ایرانی می‌خواهند بکنند و هر تصمیمی‌ می‌خواهند، بگیرند.
اجرای نمایشگاه الکامپ آتی توسط خود شرکت نمایشگاه یک عقب گرد به دوران رکود و بی‌کیفیتی الکامپ همانند سال‌های ۸۴ تا ۸۸ و ۹۰ خواهد بود و باعث خواهد شد که یک بار دیگر، فرصت توسعه کسب و کار از صنعت فناوری اطلاعات کشور گرفته شود.
اگر روال بر همین منوال باشد و مجوز کماکان به نام خود شرکت نمایشگاه‌ها و حتی با دخالت اجرایی آنان باشد باید که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به عنوان بزرگ‌ترین سازمان‌های مردم نهاد صنف فناوری اطلاعات با همراهی و همکاری اتاق بازرگانی صنایع و معادن و نهادها و مجامع تخصصی مرتبط در این خصوص موضع‌گیری جدی و قاطعی داشته باشند تا مدیران سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌ها فکر نکنند که از فرصت تغییر دولت و سردرگمی ‌وزیران کنونی می‌توانند استفاده کنند و خشتی را کج بنهند که تا مدت‌ها اصلاح آن میسر نباشد.
شاید این واقعه کوچک، یک دلیل نهایی و بهانه مدلل و مشتی نمونه خروار باشد که در ساختار آینده مدیریتی کشور در دولت جدید حتما و الزاما باید در مدیریت ارشد سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌ها تغییرات اساسی ایجاد شود و از مدیران جدیدی از بیرون این سازمان‌ها استفاده شود که بساط گروه‌های غیررسمی ‌و تفکرات منفعت طلبانه را جمع کنند و روحی جدید به این سازمان‌های مهم بدمند.
امیدواریم اگر مجوز الکامپ برنگردد اما شاهد تغییرات مدیریتی این دو سازمان و شرکت به ظاهر حامی ‌کسب و کار و در واقع مانع کسب و کار باشیم و خیال خیلی از نهادهای صنفی و شرکت‌های خصوصی و فعالان کسب و کار را راحت ببینیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.