اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

July 8, 2013
19:02 دوشنبه، 17ام تیرماه 1392
کد خبر: 56064

اروپا سرعت اینترنت را 5 هزار برابر می‌کند

کمیسیون اروپا و کشور ژاپن 6 پروژه جدید معرفی کردند که بر مبنای آن معماری اینترنت به طور کامل تغییر می‌کند و کارایی و بهره‌وری شبکه‌های انتقال داده به طور کامل عوض می‌شود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قرار است بر اساس یکی از این پروژه‌ها سرعت اینترنت در آینده 5 هزار برابر نسبت به اینترنت کنونی افزایش یابد و به طور دقیق‌تر، در حالی که هر کاربر اروپایی هم‌اکنون به طور میانگین با سرعت 19.7 مگابایت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شود، تحت شبکه راه‌اندازی شده از طریق این پروژه با سرعت 100 گیگابایت در ثانیه به اینترنت دسترسی پیدا کند.
 
طبق گزارش‌های موجود، در سراسر جهان در هر دقیقه 1.7 میلیون میلیارد بایت اطلاعات جابه‌جا می‌شود و حجم ترافیک اطلاعاتی در شبکه‌های جهان از ابتدای سال 2012 تا ابتدای سال 2013 میلادی دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود که این حجم اطلاعات تا سال 2018 میلادی 12 برابر شود. باید توجه داشت که این حجم گسترده اطلاعات به شبکه‌های جدید نیاز دارد که بتوان آن‌ها را جابه‌جا کرد.
 
این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر 18 میلیارد یورو دنبال می‌شوند که البته در مسیر آن‌ها مشکلاتی از جمله امنیت سایبری، ظرفیت شبکه، فضای ذخیره اطلاعات، حجم گسترده اطلاعات و میزان مصرف انرژی وجود دارد.
 
"نیلی کروئز"(Neelie Kroes) رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص گفت: «اینترنت ما در آینده باید هیچ محدودیتی نداشته باشد. ما امروزه با محدودیت‌های فراوانی مواجه هستیم، چون هنوز تحول قابل ملاحظه‌ای در زمینه اطلاعات صورت نگرفته است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.