اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 10, 2013
1:46 چهارشنبه، 19ام تیرماه 1392
کد خبر: 56095

رکوردشکنی مردم خاورمیانه در استفاده از اینترنت موبایلی

افزایش تمایل مشترکان خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین به استفاده از خدمات اینترنتی باعث شده است که از هم‌اکنون تا سال 2018 میلادی نرخ رشد ترکیبی سالانه آنها برای استفاده از خدمات اینترنتی موبایلی بین 40 تا 45 درصد اعلام شود.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مرکز تحقیقاتی ABI Research اعلام کرده است که بین سال‌های 2013 تا 2018 میلادی در سراسر جهان فقط منطقه خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین خواهند بود که میزان نرخ رشد ترکیبی سالانه آن‌ها در حوزه خدمات اینترنتی موبایلی دو رقمی می‌شود.
 
افزایش تمایل مشترکان این سه منطقه به استفاده از خدمات اینترنتی باعث شده است که از هم‌اکنون تا سال 2018 میلادی نرخ رشد ترکیبی سالانه خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین برای استفاده از خدمات اینترنتی موبایلی بین 40 تا 45 درصد اعلام شود.
 
به عبارت دیگر، طی هر دو سال میزان ترافیک اطلاعاتی در این سه منطقه به طور میانگین دو برابر می‌شود که این اتفاق در راستای حضور هرچه بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی همراه در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.
 
در سال 2018 میلادی خاورمیانه و آمریکای لاتین به ازای هر کاربر خود ماهانه با حجم ترافیکی 2.5 گیگابایت مواجه خواهند بود.
 
البته گفته شده است که پایین بودن سطح سواد در آفریقا باعث شده است تا حجم استفاده از سیستم‌های پیام‌رسان در این منطقه کاهش یابد. با این وجود سرعت بالای افزایش تعداد مشترکان خدمات موبایلی در آفریقا موجب شده است تا کارشناسان آن را تنها منطقه‌ای بدانند که میزان درآمدهاش از سرویس‌های پیام‌رسان موبایلی در دوره زمانی یاد شده سیر صعودی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.