تلفن همراه

گوشی

July 12, 2013
16:25 جمعه، 21ام تیرماه 1392
کد خبر: 56137

در سردی بازار گوشی های هوشمند; سونی و HTC جایگاه خود را ارتقا دادند

بازار گوشی های هوشمند کمی در ماه های آپریل و می به دلیل کاهش فروش در بازارهای توسعه یافته مانند اروپا و ژاپن سرد شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بنابرگزارش مرکز تحقیقاتی Counterpoint، اگرچه میزان گوشی های هوشمند وارد شده به بازار از سوی تولید کنندگان افزایش یافته است، اما مشکلات بالقوه موجودی کالا در بازار هشدار دهنده است.
سامسونگ همچنان پیشتازی خود را در بازار گوشی هوشمند حفظ کرده و اپل در تعقیب این شرکت است اما چالش هایی پیش روی برند های دیگری است که پس از این دو شرکت قرار دارند.
طی ماه می ال جی پیشتازی خود را نسبت به هواووی حفظ کرده و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است؛ سونی با پیشی گرفتن از ZTE توانسته به جایگاه پنجم دست یابد و HTC نیز از لنوو پیشی گرفته است. Xperia Z سونی با فروش 1 میلیون دستگاه طی یک ماه موفقیتی جهانی را برای این شرکت به همراه داشته است و برای اولین بار سونی را در بازار ژاپن به جایگاه نخست رساند. سونی توانست اپل و شارپ را در بازار گوشی تلفن همراه ژاپن پشت سر گذاشت.
HTC توانست در بازار اروپا موفق باشد، چراکه گوشی جدید این شرکت، HTC One در این بازار با استقبال مواجه شده است. این استقبال از HTC One با وجود حضور قدرتمند سامسونگ گلکسی S 4 در بازار صورت گرفته است. پیش بینی می شود طی ماه های آینده HTC از طریق گوشی جدید خود رشد بیشتری را شاهد باشد.
فروش محصولات شرکت های بزرگ چینی مانند ZTE و لنوو نیز طی این مدت به دلیل رقابت سنگین میان برندهای دیگر چینی مانند Coolpad، Hisense، TCL و Skyworth در چین کاهش یافته است. چشم انداز فروش خارجی این شرکت ها نیز به نظر دچار چالش است، چراکه سامسونگ با عرضه گوشی های هوشمند خود در بازارهای مطلوب این برندهای چینی رقیبی جدی برای آنها به شمار می آید.
به گفته رئیس مرکز تحقیقاتی Counterpoint Research این کاهش فروش می تواند به سودآوری بازار گوشی هوشمند را در سه ماهه دوم 2013 صدمه بزند. در این دوره بیشترین تأثیر بر روی فروش گوشی های آیفون و گلکسی S 4 خواهد بود.
آیفون 5 در ماه می با فروش بیش از 8 میلیونی در این ماه همچنان پرفروش ترین گوشی باقی ماند.
 
10 برند برتر در ماه می 2013
 
سامسونگ
اپل
ال جی
هواووی
سونی
نوکیا
ZTE
HTC
لنوو
کول پد
 
10 مدل پرفروش گوشی هوشمند در ماه می 2013
 
گلکسی S4 سامسونگ
آیفون 5-16 گیگابایت اپل
گلکسی نوت II سامسونگ
گلکسی S 3 مینی سامسونگ
آیفون 5- 32 گیگابایت اپل
گلکسی S3 سامسونگ
آیفون 4S- 16 گیگابایت اپل
آشا 311 نوکیا
آیفون 5- 64 گیگابایت اپل
آیفون 4- 8 گیگابایت اپل
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.