تلفن همراه

گوشی

July 13, 2013
11:23 شنبه، 22ام تیرماه 1392
کد خبر: 56148

تلفن‌همراه تناسب اندام را بهم می‌زند

اگرچه تلفن‌های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زیاد از آن‌ها می‌توان شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن‌ها شود.
 
گوشی‌های هوشمند امروزی و فرصت‌های پیش‌روی کاربران بیش از قبل کاربران را به بی‌تحرکی مجبور می‌کنند و فرصت‌هایی از جمله گشت و گذارهای اینترنتی، ارسال پست الکترونیکی و انجام بازی‌های ویدیویی را در اختیار آن‌ها می‌گذارند که تمام این اعمال به کاهش فعالیت بدنی کاربران کمک می‌کند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، جاکوب بارکلی (Jacob Barkley) و اندرو لپ(Andrew Lepp) از محققان دانشکده بهداشت و خدمات انسانی دانشگاه Kent State آمریکا با انجام مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیدند که افزایش استفاده از تلفن‌همراه باعث کاهش تناسب اندام در بین دانشجویان شده است.
 
این دو محقق در بررسی جدید خود سعی کردند رابطه میان گوشی‌های هوشمند و میزان تناسب اندام در کاربران را دریابند و در پایان بررسی آن‌ها مشخص شد که بر خلاف گیرنده‌های تلویزیون، تلفن‌های همراه کوچک و قابل حمل هستند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که در هنگام فعالیت‌های بدنی نیز از آن‌ها استفاده شود.
 
اما آنچه که محققان دریافتند این بود که اگرچه تلفن‌های همراه قابلیت حمل و نقل آسان دارند، اما استفاده زیاد از آن‌ها می‌تواند شیوه زندگی افراد را در برخی موارد تغییر دهد و باعث ایجاد اثرات مستقیم روی تناسب اندام آن‌ها شود.
 
در این بررسی بیش از 300 دانشجو حضور داشتند و میزان استفاده آن‌ها از تلفن‌ همراه و همچنین فعالیت‌های بدنی که در طور روز انجام می‌دهند مشخص شد. از بین این دانشجویان فقط 49 نفر با اندامی متناسب حضور داشتند و بدن آن‌ها تمام آزمایش‌های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
کارشناسان به این نتیجه رسیدند که هرچه میزان استفاده از تلفن همراه بیشتر شود و به عبارت دیگر کاربران در طول روز بیش از 14 ساعت از این دستگاه استفاده کنند، تناسب اندام در آن‌ها کمتر رعایت می‌شود و بدن آن‌ها نسبت به افرادی که به طور میانگین کمتر از 90 دقیقه در طول روز این دستگاه را به کار می‌برند ناسالم‌تر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.