امنیت

فناوری اطلاعات

July 17, 2013
9:37 چهارشنبه، 26ام تیرماه 1392
کد خبر: 56226

غول‌های اینترنتی به جنگ کلاهبرداری آنلاین می‌روند

بسیاری از شرکت‏های مطرح دنیای آی تی در آمریکا با امضای یک دستورالعمل یکسان می‌‏کوشند با همکاری یکدیگر با با کلاهبرداری‏های آنلاین مقابله کنند و انسجام تجارت آنلاین را ارتقا دهند. 
 
به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت‏های اینترنتی و تبلیغات بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل، یاهو و آئول (AOL) که جزء بزرگ‌ترین غول‏های تبلیغات آنلاین محسوب می‌‏شوند، قصد دارند با همکاری یکدیگر به جنگ کلاهبرداری آنلاین و نقض کپی‏رایت محصولات مختلف بروند. مبنای همکاری این شرکت‏‌ها دستورالعمل یکسانی است که توسط اداره مدیریت و بودجه دولت آمریکا تدوین شده و از شرکت‏های عضو این ائتلاف می‌‏خواهد برای مبارزه با کلاهبرداری‏ آنلاین سیاست‏هایی را اتخاذ کنند که در کاهش درآمد تبلیغاتی وب‏سایت‏هایی که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کالا‌ها و خدمات می‌‏کنند، موثر باشد. 
بر اساس این گزارش، این شرکت‏‌ها می‌‏کوشند با راه‏اندازی یک سیستم هشداردهی در مورد کالاهایی که به صورت غیرقانونی فروخته می‌‏شوند‏، از کلاهبرداری‏های آنلاین و تبلیغات این کالا‌ها جلوگیری کنند. این الگو در حال حاضر فقط در بین شبکه‏های تبلیغاتی آمریکا قابل اجرا است، اما امیدهایی وجود دارد که در صنعت تبلیغات تبدیل به یک الگوی بین‏المللی شود. 
شرکت گوگل در بیانه‏ای در این زمینه ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با کلاهبرداری آنلاین به تلاش‏های خود برای جلوگیری از عرضه غیرقانونی محصولات دارای کپی رایت خود اشاره کرده است. این شرکت تلاش می‌‏کند از عرضه محتواهای دارای کپی رایت در پایگاه یوتیوب جلوگیری کند و نرم‏افزار‌ها و بازی‏های سرقتی را نیز از پایگاه گوگل پلی حذف کند. گوگل اعلام کرده است در سال ۲۰۱۲ ارائه خدمات تبلیغاتی خود به ۴۶ هزار وب‏سایت را که اقدام به فروش غیرقانونی کالا می‌‏کرده‏اند، قطع کرده است و ۸۲ هزار حساب کاربری را که برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار می‌‏گرفتند، معلق کرده است. 
شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با امضای این قرارداد همکاری، توجه خود به مشکل نقض کپی رایت را افزایش خواهد داد و در عین حال به استفاده عادلانه، حریم خصوصی، آزادی بیان و آزادی نوآوری احترام خواهد گذاشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.