تلفن همراه

گوشی

July 21, 2013
23:39 یکشنبه، 30ام تیرماه 1392
کد خبر: 56290

دردسرهای صفحه لمسی برای بدن انسان

استفاده از گوشی هوشمند به میزان زیاد نوعی تنبلی را برای افراد به همراه می‌آورد. ما در این حالت فقط صفحه لمسی گوشی خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و از عواقب آن باخبر نیستیم.
 
به گزارش فارس به نقل از گالف – تایمز، آن دسته از کاربرانی که به گوشی هوشمند خود وابستگی فراوانی دارند و به صورت دایمی انگشتان خود را روی صفحه لمسی گوشی هوشمند حرکت می‌دهند، می‌توانند با اختلالات فیزیکی و سلامت بدنی مواجه شوند.
 
این طور که مطالعات دانشگاه Kent State نشان داده است، بین استفاده زیاد از تلفن همراه و بهم خوردن تناسب اندام در افراد رابطه مستقیم وجود دارد.
 
"اندرو لِپ"(Andrew Lepp) و "جاکوب ای بارکلی"(Jacob E Barkley) از محققان این دانشگاه توضیح دادند که اگر میزان استفاده از گوشی هوشمند در طول روز به بیش از 14 ساعت برسد، کاربران به طور جدی در معرض اختلالات فیزیکی بدن و بهم خوردن تناسب اندام قرار می‌گیرند.
 
بارکلی در این خصوص گفت: «استفاده از گوشی هوشمند به میزان زیاد نوعی تنبلی را برای افراد به همراه می‌آورد. ما در این حالت فقط صفحه لمسی گوشی خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و از عواقب آن باخبر نیستیم. اما این دستگاه می‌تواند مشکلات فراوانی برای ما به همراه داشته باشد».
 
بیشتر کاربران جوان در لحظات نخستی که از خواب بیدار می‌شوند سراغ گوشی هوشمند خود می‌روند و پس از بررسی بخش پیام‌ها، صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی را به‌روز می‌کنند. این افراد بر این باورند که زندگی آن‌ها بدون گوشی هوشمند امکان پذیر نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.