فناوری اطلاعات

July 21, 2013
23:43 یکشنبه، 30ام تیرماه 1392
کد خبر: 56293

موفقیت شرکت‌های فناوری در ایجاد توازن میان کار و زندگی شخصی کارکنان

شرکتی که رتبه اول شرکت‌های تجاری جهان را در زمینه ایجاد توازن میان کار و زندگی کسب کرده، دارای بخش خاصی است تا خدمات رایگانی از جمله کمک به پرورش بچه‌ها، مراقبت از افراد مسن و ارائه توصیه‌هایی به دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از آی تی ورلد، از میان 25 شرکت تجاری که در سطح جهان در زمینه ایجاد توازن میان کار و زندگی شخصی کارکنانشان رتبه های برتر را کسب کرده اند، 16 شرکت در حوزه آی تی فعال هستند.
 
تازه ترین رتبه‌بندی منتشر شده در سایت کاریابی Glassdoor نشان می‌دهد که شرکت‌های SAS و National Instruments که هر دو در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند، رتبه‌های اول و دوم را در این زمینه کسب کرده‌اند.
 
SAS Institute نرم‌افزارهای تحلیلی برای صاحبان کسب و کار عرضه می‌کند و محصولاتش به خصوص در میان شرکت‌های نفت و گاز پرطرفدار است. این شرکت که امسال رتبه اول را کسب کرده سال قبل رتبه چهارم را به خود اختصاص داده بود. در مقابل National Instruments که نرم افزارهای تست تجهیزات و بصری سازی عرضه می کند رتبه دوم را به دست آورده است.
 
از جمله شرکت های برتر آی‌تی که در این فهرست قرار دارند می‌توان به Slalom Consulting، Mentor Graphics، FactSet  و  Agilent Technologiesاشاره کرد. اسامی برخی شرکت‌های مشهور فناوری مانند یاهو، AOL، نوکیا و مسترکارد هم در رتبه‌های پایین تر این فهرست مشاهده می شود.
 
کارشناسان می‌گویند حضور SAS در صدر این فهرست عجیب نیست. این شرکت دارای بخش خاصی موسوم به اداره کار – زندگی است که هشت کارمند آن به طور تمام وقت در جهت ارائه خدمات رایگان به کارمندان فعالیت می کنند. از جمله این خدمات می‌توان به کمک به پرورش بچه‌ها، مراقبت از افراد مسن و ارائه توصیه هایی به دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد.
 
این اداره سال گذشته نزدیک به 200 نشست برای کارکنان شرکت SAS  واعضای خانواده های آنان برگزار کرد. SAS بیش از 5500 کارمند دارد که باید 140 ساعت در ماه کار کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.