تلفن همراه

گوشی

July 22, 2013
0:06 دوشنبه، 31ام تیرماه 1392
کد خبر: 56299

انتشار فهرست تلفن های در معرض سرقت

دولت بریتانیا قرار است فهرستی از تلفنهای همراه را منتشر کند که احتمال به سرقت رفتن آنها در خیابان زیاد است و از سوی دیگر تولید کنندگان این صنعت را تحت فشار گذاشته تا برای بی مصرف شدن تلفنهای هوشمند پس از سرقت دکمه ای طراحی کنند که از راه دور کار کند.
 
مقامات خیابان داونینگ (مقر دولت بریتانیا) با کمک بروس جانسون شهردار لندن یک فهرست خطر از  دستگاه های تلفن محبوب را تهیه می کنند.
 
آنها امیدوارند که ارائه این فهرست بتواند مردم را ترغیب کند که به مدلهای امن تر روی آورند و تولید کنندگانی چون اپل و سامسونگ نیز دستگاه های خود را به نوعی ساخته و عرضه کنند که کمتر مورد توجه سارقان قرار گیرد. شرکتها برای نصب " دکمه مرگ" روی دستگاه ها تحت فشار قرار گرفته اند تا در صورت سرقت رفتن دستگاه برای سارق قابل استفاده نباشد و یا ردگیری آنها ساده تر باشد.
 
دولت بریتانیا و شهردار لندن ابراز امیدواری کرده اند که این فهرست با موفقیت فهرست سرقت اتومبیل رو به رو شود که در دهه 1990 توسط وزارت کشور بریتانیا منتشر شده بود. در آن زمان این فهرست سرقت اتومبیل با هدف ترغیب اتومبیل سازان به تولید اتومبیلهای ایمن منتشر شده بود تا از میزان جرایم کاسته شود.
 
استفن گرینهال معاون شهردار لندن در زمینه شهربانی و جرم گفت: میزان جرایم به طور کلی بالا نیست اما سرقت تلفنهای هوشمند درحال افزایش است و ما از این صنعت می خواهیم که راه حلی تکنیکی برای آن ارائه کند.
 
آمارهایی که هفته گذشته منتشر شده نشان می دهد که سرقت اتومبیل در انگلستان و ولز 14 درصد در سالهای 2012 و 2013 کاهش یافته و به 74 هزار و 181 مورد رسیده است درحالی که درست 10 سال پیش این تعداد 306 هزار و 947 مورد بود.
 
این درحالی است که سرقت از افراد 9 درصد افزایش یافته و به 109 هزار و 758 مورد رسیده است. در لندن روزانه 300 تلفن هوشمند به سرقت می رود و بیشتر در آفریقا به فروش می رسد. اگرچه اپراتورهای تلفن همراه می توانند دستگاه ها را در بریتانیا مسدود کنند اما این دستگاه ها در خارج از بریتانیا کار می کند.
 
تاکنون هیچ کدام از شرکتهای سازنده این تلفنهای هوشمند " دکمه مرگ" را برای دستگاه های خود تعبیه نکرده اند اما گفته می شود که قرار است اپل یک به روز سازی نرم افزار در پاییز معرفی کند که دارای این ویژگی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.