امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 25, 2013
12:54 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1392
کد خبر: 56342

معامله ۷. ۲ میلیارد دلاری سیسکو برای ارتقای امنیت راهکارهای شبکه‏‌ای

شرکت سیسکو، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌‏کنندگان راهکارهای شبکه‏‌ای در جهان، قصد دارد یکی از شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده محصولات امنیتی را به قیمت ۷. ۲ میلیارد دلار خریداری کند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت infoworld، شرکت سیسکو قصد دارد شرکت سورس فایر (Sourcefire) را به قیمت ۷. ۲ میلیارد دلار خریداری کند. شرکت سورس فایر که یکی از عرضه‏‌کنندگان راهکارهای امنیتی است در حال حاضر حدود ۶۵۰ کارمند دارد و درآمد سالیانه آن در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۲۳ میلیون دلار گزارش شده است. این شرکت محصولاتی را برای ارتقای امنیت شبکه و پشتیبانی از شبکه‏‌ها در مقابل حمله بدافزار‌ها تولید می‌‏کند. 
هر دو شرکت سیسکو و سورس فایر این خبر را تایید کرده‌‏ و گفته‌‏اند این معامله ممکن است تا پایان امسال نهایی شود. سیسکو درباره انگیزه خود گفته است: این شرکت‏‌ها در ‌‌نهایت مجموعه‌‏ای از محصولات را به همراه خواهند داشت که به کمک آن‌ها می‌‏توان از ابزار‌ها و محیط‏‌های پردازش ابری مختلف در مقابل طیف وسیعی از تهدیدات پشتیبانی کرد.
شرکت سیسکو پیش از این در سال جاری شرکت کاگنیتیو سکیوریتی (Cognitive Security)، عرضه‏‌کننده نرم‌‏افزارهای امنیتی مبتنی بر فناوری‏ هوش مصنوعی را خریداری کرده بود. این شرکت در سال‏‌های قبل نیز چندین شرکت از این نوع را خریداری کرده بود. 
هنوز درباره این معامله جزئیات بیشتری فاش نشده است. پیش‌‏بینی می‌‏شود جزئیات این معامله و نحوه ادغام این دو شرکت با یکدیگر پس از نهایی شدن قرارداد خرید منتشر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.