رگولاتوری

July 26, 2013
15:22 جمعه، 4ام مردادماه 1392
کد خبر: 56375

سیدابوالحسن فیروزآبادی به جدی ترین گزینه برای تصدی وزارت ارتباطات در دولت یازدهم تبدیل شد

IMG_20130727_140830.jpg

سید ابوالحسن فیروزآبادی به جدی ترین گزینه تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم تبدیل و پیش تر از سایر گزینه های مطرح مانند احمد معتمدی و محمود جراحی قرار گرفت.
 
پیش از این، نام افرادی نظیر سید احمد معتمدی -وزیر ارتباطات دولت هشتم-، نصرالله جهانگرد -دبیر وقت شورایعالی اطلاع رسانی در دولت هشتم-، محمود جراحی -قائم مقام بنیاد-، فریدون قاسم زاده -مدیرعامل افرانت- و محمود واعظی -مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات ایران- بعنوان گزینه های تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دکتر حسن روحانی مطرح بودند که بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حال حاضر نام دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی بعنوان گزینه نهایی برای معرفی به مجلس شورای اسلامی از سایر گزینه ها بیشتر به گوش می رسد و به نظر میرسد بعنوان گزینه نهایی مطرح خواهد شد.
 
ابوالحسن فیروزآبادی کیست؟
دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی در سال 1340 در خانواده علم و فقاهت دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم آیت ا… فیروزآبادی از اعاظم حوزه علمیه قم و در خاندان ایشان تالیفات مهمی در موضوعات فقهی ، اصولی و قرآنی وجود دارد.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی مدرک کارشناسی مهندس برق با گرایش مخابرات خود را در سال 1365 از دانشگاه علم و صنعت و مدرک کارشناسی ارشد برق با گرایش مخابرات را در 1370 از همین دانشگاه دریافت کرده و در مرحله دفاع از تز دکتری مدیریت استراتژیک خود در دانشگاه عالی دفاع ملی است.
وی همچنین دروس حوزه وی شامل ادبیات عرب، اصول فقه، فقه تا سطح و نیز دروس فلسفه را نزد اساتید بنام حوزه تلمذ کرده است و به زبانهای عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد.
 
همچنین تدریس دروس تخصصی مخابرات و مدیریت، تالیف مقالات متعدد تخصصی در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، راهنمایی و مشاوره تعدادی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در کارنامه فیروزآبادی وجود دارد.
 
سیدابوالحسن فیروزآبادی در سالهای 1359-1361 به فعالیت مطبوعاتی و روزنامه نگاری اشتغال داشته و مقالاتی در حوزه روابط بین الملل انتشار داده است.
 
وی همچنین در طول دوران خدمت خود عهده دار  مشاغل و سمت هایی بوده است که می توان به مدیرعاملی و نایب رئیسی هلدینگ مدیریت صنایع نوین تامین، ریاست هیات مدیره شرکت تامین تلکام (مجری پروژه اپراتور موبایل نسل سوم با نام تجاری رایتل)، ریاست هیات مدیره چندین شرکت بزرگ در زمینه صنایع الکترونیک و مخابرات، طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های ICT در کشور به مدت 25 سال، طراحی و اجرای دوره‌های آموزش رشته مخابرات و عضویت در هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد.
 
پیش از این دو یادداشت با عنوان های "هویت متکثر مجازی" و "مولفه های فضای مجازی از نظر اندیشه اسلامی" به قلم فیروزآبادی در آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) منتشر شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.