امنیت

اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 27, 2013
19:28 شنبه، 5ام مردادماه 1392
کد خبر: 56402

تولید نرم افزار فیلترینگ برای ادارات و سازمانها و کاربران خانگی در ایران

قائم مقام شورای عالی اطلاع رسانی از اقدام این شورا برای ازسرگیری دوطرح که پیش ازاین به دلیل نبود اعتبارات کافی متوقف مانده بود خبر داد و گفت: به روز رسانی شده نرم افزار فیلترینگ خانگی و تولید نسخه اداری نرم افزار فیلترینگ برای ادارات و سازمانها در دستور کار شورای عالی اطلاع رسانی قرار گرفت.
 
سعید سالاریان در گفتگو با مهر، با اشاره به استقبال صورت گرفته از نسخه نخست نرم افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت که با نام نرم افزار فیلترینگ خانگی شناخته می شود، اظهار داشت: این طرح در زمان بهره برداری مورد توجه و استفاده خانواده ها قرار گرفت اما به دلیل نبود اعتبارات مالی کافی تکمیل و ارائه نسخه کاملتر این نرم افزار مسکوت ماند.
 
وی با بیان اینکه نسخه ادارای نرم افزار فیلترینگ نیز که با هدف مدیریت توزیع و نظارت اینترنت در ادارات قرار بود سال گذشته عرضه شود به دلیل همین نبود اعتبارات متوقف شد، اضافه کرد: این نرم افزار سطوح دسترسی کارمندان را در ادارات و سازمانها طبقه بندی کرده و امکان نظارت مدیران در رفتار اینترنت کارمندان را فراهم می کند.
 
سالاریان با تاکید براینکه عرضه دو نرم افزار فیلترینگ خانگی و اداری در قالب اجرای طرح تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی – تسما -در دستور کار شورایعالی اطلاع رسانی قرار گرفته و از جمله پروژه های مصوب این شورا محسوب می شود، افزود: به محض دریافت اعتبارات مالی این دو پروژه، با شرکتهای مرتبط بخش خصوصی برای آماده سازی آنها وارد مذاکره شده و در صورتی که بتوانیم تامین مالی این پروژه ها را به صورت مطلوب به عهده گیریم امکان عرضه رایگان آنها نیز وجود خواهد داشت.
 
قائم مقام دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی با بیان اینکه این شورا در سال 91 هیچ اعتباری در قالب تملک دارایی سرمایه ای از دولت دریافت نکرده است، گفت: دولت درسال گذشته بیشتر به پروژه های مهر ماندگار پرداخت و از این جهت پروژه های عمرانی سایر دستگاهها اعتبار کافی دریافت نکرد؛ امسال نیز به رغم بودجه دیده شده در جدول بودجه، هیچ اعتباری هنوز به شورایعالی اطلاع رسانی تخصیص داده نشده است.
 
وی اجرایی شدن دو طرح را مستلزم تامین اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: ارائه نسخه بروز رسانی شده فیلترینگ خانگی و فیترینگ ادارات توسط بخش خصوصی و با حمایت مادی و معنوی شورایعالی اطلاع رسانی انجام می شود.
 
به گزارش مهر، شورای عالی اطلاع رسانی ارائه نرم افزار فیلترینگ اداری برای سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی را با هدف مدیریت بهینه استفاده از اینترنت و پایش آن در ادارات در دستور کار قرار داده است.
 
هم اکنون نرم افزار فیلترینگ خانگی نیز به صورت رایگان در سایت اینترنتی شورای عالی اطلاع رسانی به نشانی www.scict.ir قابل دانلود است؛ این نرم افزار با این هدف در اختیار والدین قرار گرفت تا کنترل بهتر و بیشتری بر فرزندان خود در استفاده از محیط اینترنت داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.