اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

مخابرات فضایی

July 31, 2013
13:45 چهارشنبه، 9ام مردادماه 1392
کد خبر: 56465

هزینه تماس با کشورهای جهان چقدر است؟

هزینه یک دقیقه مکالمه با کشورهای دیگر دغدغه بسیاری از کسانی است که دوستی در کشورهای دیگر دارند اما نمی‌دانند برای تلفن زدن چقدر باید بپردازند، بر این اساس لیست هزینه را براساس کشورها از کمترین که کانادا هست، ارائه می‌دهیم.
 
به گزارش تسنیم، بارها پیش آمده که به حسب نیاز یا فوریت مجبور به برقراری تماس تلفنی همراه با کشورهای خارجی شده‌ایم اما به محض شماره‌گیری همواره این سوال در ذهن‌مان بوده چه میزان صحبت کنم تا نهایتا چقدر بپردازم.
ارتباطات بین‌المللی مسلما نیازمند محاسبه ترافیک شبکه بر حسب ارز رایج و توافقی بین کشورهای طرفین مکالمه است و از این حیث مکالمه صوتی به دلیل پیچ و تابی که در گذر از دروازه‌های بین‌المللی دارد به مراتب گران‌تر از داخل کشور خواهد بود.
اما معمولا همان مشترکی که تماسی را برقرار کرده و دغدغه این را دارد که چه میزان هزینه باید آخر برج بپردازد، اطلاع دقیقی از مکالمات بین‌المللی ندارد و نمی‌داند در چه کشوری تعرفه‌ها به چه نحوی محاسبه می‌شود.
 
برای رفع چنین دغدغه‌ای اشاره‌ای به تعرفه مکالمات صوتی و تماس‌های برقرار شده از داخل کشور با خارج خواهیم داشت.
کانادا و آمریکا برخلاف اینکه در بسیاری از موضوعات موضع خود را صراحتا در برابر ما اعلام کرده‌اند اما در این زمینه ارزان‌ترین تعرفه را دارند و برای هر دقیقه مکالمه با این کشورها باید 70 تومان پرداخت.
هاوایی، هنگ‌کنگ، سنگاپور وویرجین آمریکا هم از کشورهایی هستند که تعرفه آن‌ها به نسبت ارزان است و بابت هر دقیقه 100 تومان از ایرانی‌ها می‌گیرند و بعد از این کشورها هم هند، مالزی و تایلند آمده‌اند که بابت هر دقیقه مکالمه با آن‌ها باید 150 تومان پرداخت کرد.
حال پیش از اینکه اسامی تمامی کشورها را به ترتیب بر حسب تعرفه اعمالی برای مکالمات انجام شده از ایران بیان کنیم به ترتیب بیشترین نرخ‌هایی را هم که برای تماس‌های بین‌المللی وجود دارد، عنوان می‌کنیم و بعد از آن کشورهایی که بین این دو رده قرار دارند را می‌آوریم.
 
اسانسیون، تیمور شرقی، Inmarsat 8705، Inmarsat 87039، Inmarsat 87078، Inmarsat 87059، Inmarsat 87061-8، نیوئه، جزایر نور فولک، سائوتومه و پرینسیپ و توکلائو بابت هر دقیقه مکالمه ایرانی‌ها با شهروندان کشورشان 10 هزار تومان می‌گیرند.
کشورهای دیگو گارسیا، جزایر فالکلند (مالویناس)، Inmarsat 87076، Inmarsat 87030-7، ماداگاسکار، مونتسرات، نائورو، سنت هلن، جزایر سلیمان، ماهواره ثریا، توالو و وانواتو 6 هزار تومان برای هر دقیقه مکالمه و جزایر کوک، کوبا، گرینلند، Inmarsat 87077، مالدیو، موریتانی، کره شمالی و والیس و فوتونا بابت هر دقیقه مکالمه 4 هزار تومان طلب می‌کنند.
حال کشورهایی که در میان این دو رنج تعرفه قرار دارند نیز در برقراری مکالمات همراه از ایران رنج‌های خود را می‌گیرند که براساس سطح تعریف شده است و توضیحات آن در ادامه می‌آید:
 
 
لازم به ذکر است که سطوح تعرفه‌های بالا که از سطح چهارم شروع و به سیزدهم ختم می‌شود برای مکالمات بین‌المللی همراه بر حسب قیمت به شرح زیر است:
سطح چهارم: 250
سطح پنجم: 350 
سطح ششم: 550
سطح هفتم: 700 
سطح هشتم: 900
سطح نهم: 1000
سطح دهم: 1500
سطح یازدهم: 2000
سطح دوازدهم: 2500
سطح سیزدهم: 3000
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.