تلفن همراه

گوشی

August 3, 2013
18:00 شنبه، 12ام مردادماه 1392
کد خبر: 56518

مایکروسافت از خرید نوکیا پشیمان شد

این طور که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است، مایکروسافت هنوز هم امیدوار است شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه نوکیا را خریداری کند. اما آخرین مذاکراتی که بین نوکیا و مایکروسافت صورت گرفته موفقیت‌آمیز نبوده است و بر این اساس احتمال می‌رود که دو شرکت در این زمینه به توافق نرسند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منابع آگاه می‌گویند قیمت بالای شرکت نوکیا مهم‌ترین عاملی بوده که مایکروسافت از خرید آن صرف‌نظر کرده است. همچنین نگرانی‌هایی از موقعیت نوکیا در بازار جهانی تلفن‌همراه وجود دارد که درآمدهای مالی آن را با مشکل مواجه کرده است.
 
شرکت نوکیا طی 6 سال گذشته با کاهش درآمدها مواجه شده است و سهم خود در بازار جهانی را به شرکت‌های رقیب و تازه‌کار واگذار کرده است.
 
دو شرکت مایکروسافت و نوکیا همکاری‌های نزدیک و صمیمانه خود را از فوریه 2011 آغاز کردند و از آن زمان نوکیا به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد سیستم‌عامل خود یعنی سیمبین را به طور کامل کنار بگذارد و در مقابل نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت یعنی ویندوز فون تولید کند.
 
"استیفن ایلاپ"( Stephen Elop) یکی از کارمندان اسبق مایکروسافت محسوب می‌شود و هم‌اکنون مدیریت شرکت نوکیا را در دست دارد، از فروش نوکیا به مایکروسافت چندان هم ناراضی نبود که البته گفته می‌شود این مذاکرات به طور کامل کنار گذاشته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.