امنیت

فناوری اطلاعات

August 3, 2013
19:07 شنبه، 12ام مردادماه 1392
کد خبر: 56521

چه رمزهایی زود لو می‌روند؟

با وجود افزایش روند کلاهبرداری از کارت های اعتباری بانکی هنوز 1234، رایج ترین شماره رمز برای این کارت هاست و رمز 1111 و 0000 در رتبه دوم و سوم پر استفاده ترین رمزها قرار دارد.
 
 
محققان اعلام کردند از هر 10 رمز یکی آن قدر واضح است که کلاهبرداران می توانند آن را به درستی حدس بزنند در حالی که بیش از یک چهارم رمزها نیز بسیار رایج هستند و می توان در کمتر از 20 تلاش آن را کشف کرد.
 
مرکز تحقیقات DataGenetics،  سه میلیون رمز چهار رقمی را مورد بررسی قرار داده و دریافته است بسیاری از مردم از تاریخ تولد خود برای رمز کارت بانکی شان استفاده می کنند و همین امر حدس زدن رمز را توسط هکرها آسان تر می کند.
 
محبوب ترین رمز ها برای کارت های بانکی
1- 1234
2- 1111
3- 0000
4- 1212
5- 7777
6- 1004
7- 2000
8- 4444
9- 2222
10- 6969
پژوهشگران مرکز امنیت "مک آفی" دریافته اند 17 درصد مردم اروپا قربانی کلاهبرداری از کارت های بانکی با هزینه هر نفر هزار و 76 پوند می شوند.
 
سال گذشته هزینه کلی کلاهبرداری از کارت های بانکی در انگلیس از سوی هکرها و کارت های شبیه سازی شده  42.1 میلیون پوند اعلام شد و میزان کلی کلاهبرداری انجام شده از تمامی کارت های اعتباری به 388 میلیون پوند رسید.
 
با استفاده از رقم های صفر تا 9 می توان 10 هزار ترکیب احتمالی برای رمز کارت بانکی ساخت.
 
به گفته محققان 11 درصد از رمز عبورهای محبوب 1234 است که این میزان استفاده از این رمز عبور پژوهشگران را مبهوت کرده است این رمز عبور از بقیه چهار و دویست رمز دیگر که در انتهای فهرست قرار دارند محبوب تر و رایج تر است.
 
دومین رمز بسیار رایج برای کارت های اعتباری بانکی 1111 است که در شش درصد از موارد از آن استفاده می شود. رتبه سوم رایج ترین رمز های عبور به 0000 تعلق دارد که دو درصد از مردم از آن استفاده م
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.