رگولاتوری

August 5, 2013
20:21 دوشنبه، 14ام مردادماه 1392
کد خبر: 56557

متن زندگینامه وزیر پیشنهادی ارتباطات به روایت خودش

mahmoud vaezi2.jpg

سوابقی که رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی ارتباطات روز گذشته به مجلس تقدیم کرد، منتشر شد.
 
حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی روز گذشته در مراسم تحلیف خود بعنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برنامه کلی و خط مشی دولت یازدهم را به همراه سوابق تک تک وزرای پیشنهادی را به علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری تقدیم کرد.
 
متن سوابق ارائه شده روحانی از محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات که به قلم خود دکتر واعظی تدوین شده، به شرح ذیل است:
 
در اول خردادماه سال 1331 در یک خانواده مذهبی در خیابان خراسان،جنوب شهر تهران متولد شدم. دوران ابتدایی خود را در دبستان اسلامی صادقیه سپری و در سال 1349 دوره دبیرستان را با اخذ دیپلم ریاضی در مدارس میرداماد و مروی پشت سرگذاشتم. 
در سال 1350 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته و در سال 1355مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی ساکرامنتو در رشته مهندسی برق اخذ نموده و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مخابرات به دانشگاه ایالتی سن حوزه رفتم. بعد از اتمام آن وارد مقطع دکترای رشته مهندسی مخابراتِ دانشگاه ایالتی لویزیانا شدم؛ که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با احساس ضرورت خدمت به میهن اسلامی از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دکتری صرفنظر و به ایران مراجعت نمودم. 
در کل دوران اقامت در آمریکا عضو انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بوده و مسوولیت های مختلفی هم در آن انجمن به عنوان فعالیت های سیاسی و مذهبی داشته ام. که از آن جمله می توان به مسوولیت دبیری  تشکیلات در نشست سراسری اعضای انجمن اسلامی اشاره کرد. در آن هنگام بود که به همراهی تعدادی دیگر از دانشجویان مدتی را در نوفل لوشاتو و در خدمت امام راحل (ره) سپری نمودم. 
پس از مراجعت به کشور در اواخر سال 1358 و در دوران وزارت شهید بزرگوار دکتر قندی، به خانواده بزرگ مخابرات پیوسته و تا سال 1365 در سمت های زیر مشغول خدمت بوده ام:  
• معاون مرکز مایکروویو کشور 
• رئیس مرکز مایکروویو کشور
• مدیرکل تلگراف و تلکس
• مدیرکل خدمات تلفن شهری
• معاون مخابراتی وزیر پست و تلگراف و تلفن 
• رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: از اواسط سال 1360 تا سال 1365
شایان ذکر است که در دوران پرافتخار خدمت خود در مجموعه عظیم مخابرات کشور،چالش های اصلی نگهداری، توسعه و مهندسی و ارائه سرویسهای مخابراتی باتوجه به اخراج بالغ بر دوهزار نفر از کارشناسان و مدیران آمریکایی از بدنه مخابرات کشور بعد از انقلاب اسلامی بود. تشکیل شورای برنامه ریزی مخابرات و استفاده از کارشناسان و مدیران برجسته مخابراتی و اساتید دانشگاهی گامی در تحقق این هدف مهم در شرایط محیطی آن زمان بود. 
تصمیم گیری و برنامه ریزی گذر از شبکه موجود آنالوگ به شبکه دیجیتال از اقدامات اساسی این دوره محسوب می گردد. شرایط ویژه جنگ تحمیلی و فعالیت جریانهای ضد انقلابی محیط کار و فعالیت موثر در آن زمان را با دشواری های ویژه روبرو کرده بود. 
باتوجه به پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی، ساماندهی و ساختارسازی بخش مهم و حیاتی ارتباطات کشور ضروری بود؛ که نسبت به آن اقدامات اساسی صورت گرفت.  
از سال 1365 به وزارت امورخارجه منتقل شده و به عنوان مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی مشغول به خدمت شدم. در سال 1368 به عنوان معاون اروپا-آمریکای وزارت امورخارجه منصوب شدم؛ که این دوران خدمت تا سال 1376 ادامه داشت. سپس از سال 1376 تا سال 1378 به عنوان معاون اقتصادی وزیر امورخارجه انجام وظیفه نمودم. بعد از آن از اواخر سال  1378 بعنوان معاون بین الملل و سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تا کنون به انجام وظیفه و کارهای تحقیقاتی پرداخته ام.
در همین دوران، فرصتی حاصل شد و از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شدم و در سال 1382 از دانشگاه ورشو در رشته روابط بین الملل مدرک دکترای خود را اخذ نمایم. 
نتیجه حاصل از فعالیت‌های علمی-پژوهشی و اجرایی اینجانب در قالب  5 جلد کتاب، 43 جلد پژوهشنامه که باهمراهی نویسندگان و پژوهشگران ذیربط انجام پذیرفته و بالغ بر 50 مقاله علمی که در نشریات معتبر داخلی و بین المللی منتشر شده است. همچنین تعداد 19 مقاله علمی به زبان انگلیسی به رشته تحریر درآمده که در نشریات مختلف داخلی و خارجی چاپ و مورد استفاده محققین قرار گرفته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.