اپراتورها

تلفن همراه

August 6, 2013
21:56 سه شنبه، 15ام مردادماه 1392
کد خبر: 56581

پردیس همراه اول توانایی ترانزیت ندارد یا مرکز پیام؟

حضور درگاه واسط پردیس به عنوان ترانزیت‌کننده پیامک‌های انبوه و خدمات ارزش افزوده‌ای به سمت مرکز پیام همراه اول موجب شده که تأخیر در دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی و انبوه به نحو چشم‌گیری افزایش یابد و این رویه روز به روز بدتر شود.
 
به گزارش تسنیم، ماه‌ها می‌گذرد و پیامک‌های انبوه همچنان با تأخیر و به عبارتی هر روز دیرتر از دیروز به دست مخاطبان و مشترکان خاص اپراتورها می‌رسد و از طرفی منابع ارسال کننده نیز گاهی از این همه صبر که تا نیم ساعت هم کشیده شده است، خسته می‌شوند و انگیزه‌ای برای ارسال‌های بعدی ندارند.
 
این تأخیر با توجه به فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبرگزاری‌ها که مدام در حال کار با سامانه‌های پیامکی هستند، بیشتر مشهود است و اگر پای صحبت مسئولان این بخش در نهادهای خبری و اطلاع‌رسانی بشینیم، از روزگار پر دردشان بیشتر مطلع می‌شویم.
این تأخیر در ارسال و دریافت پیامک‌های انبوه از طرف برخی مسئولان ارائه دهنده خدمات خصوصی نیز تأیید می‌شود و معتقدند که تأخیرها از 10 تا 30 دقیقه متغیر است اما در یکی دو هفته اخیر میزان فاصله ارسال تا تحویل بسیار زیاد شده که بعد از انتخابات ریاست جمهوری بالاترین رکورد را زده است.
آن‌ها معتقدند از زمانیکه سیستم پردیس برای تجمیع فعالیت‌های پیامکی نوشته شد و به عنوان درگاه واسطی بین اپراتورها و مرکز پیام قرار گرفت، اختلالات در این حوزه چشم‌گیرتر شد چرا که انتقاداتی به برنامه‌نویسی این سامانه وارد است که موجب افت سرعت در نقل و انتقال اطلاعات می‌شود.
البته تمامی ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده‌ای یا نمایندگان اپراتورها با تأکید بر اینکه چنین اختلالاتی موجب افزایش تماس با مراکز آن‌ها برای پاسخگویی می‌شود، معتقدند که درگاه واسط و اپراتور مربوط مشکل را انکار می‌کنند و یا به مشترکان می‌گویند اختلال از طرف شماست که این موجب می‌شود حجم تماس‌ها با مرکز تماس این ارائه دهندگان بیشتر شود.
پردیس زمانی درگاه واسط بر تجمیع پیامک‌های انبوه، ارزش افزوده‌ای و سامانه‌های 1000،2000 و 3000 شد که تا پیش از آن تمامی این پیامک‌ها از دو درگاه بابایی و کاظمیان به سمت مرکز پیام همراه اول روانه می‌شد اما با آمدن آن، دو درگاه به یکی کاهش پیدا کرد و هر چند حدود 4 کانکشن برای سامانه‌های پیامکی در نظر گرفته شده اما به هر حال با افت به یک درگاه ظرفیت ان کمتر شده است.
یکی از مسئولان پردیس با قبول اختلال در سامانه‌های پیامکی به تسنیم گفت: تمامی اختلالات از سمت پردیس نیست بلکه بیشتر مشکلات مربوط به مرکز پیام همراه اول است که در پاره‌ای از موارد کارشناسان بخش Develop این مرکز سرعت سامانه را کم و زیاد می‌کنند که این موجب برگشت پیام‌های ارسالی به سمت این مرکز می‌شود.
 
با این حال که گفته می‌شود پردیس برای تجمیع فعالیت‌های این حوزه و امکان گزارش‌گیری از فعالیت‌های این بخش ایجاد شده اما در کل هدفی جز نظارت مستقیم بر فعالان محتوایی نداشته و امکان این را دارد که در هر زمان با قطع یک ارتباط با چندین کانکشن جلوی تمامی خدمات پیامکی را بگیرد.
البته از طرفی این سرویس مزایایی هم در پی دارد که از جمله آن‌ها، برخورد با فعالان غیرقانونی و کلاهبرداران حوزه ارتباطی است.
خلاصه باید گفت که اختلالات و ظرفیت کم پردیس مانع برخی فعالیت‌های بر لحظه و مبتنی بر زمان شده است تا جایی
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.