امنیت

فناوری اطلاعات

August 7, 2013
21:13 چهارشنبه، 16ام مردادماه 1392
کد خبر: 56599

خطر هک شدن تلویزیون های هوشمند; مراقب جاسوسی باشید

تحقیقات جدید حاکی از آن است که درست مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون های هوشمند نیز در خطر هک شدن قرار دارند.
 
محققان در نمایشگاهی در لاس وگاس آمریکا مدعی شدند تلویزیون های هوشمند سامسونگ به خاطر داشتن سیستم عاملی شبیه تلفن هوشمند، قابلیت هک شدن را دارند. 
 
با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون های هوشمند، می توان به اینترنت متصل شد، اپلیکیشن هایی را اجرا کرد و عکس گرفت.
 
دانش پژوهان می گویند هر چه یک وب سایت پویا تر باشد، فرصت برای وارد کردن رمز بیشتر است. مشکل ناشی از اپلیکیشن نیست بلکه ناشی از شیوه طراحی این نرم افزارها برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ است.
 
محققان می گویند یک هکر می تواند به طور بالقوه ای مهار دوربین تلویزیون هوشمند را به دست گرفته و هیچکس هم متوجه حضور هکر نشود.
 
این پژوهشگران در صحبت در مورد هکرهای بالقوه می گویند هیچ نشانگر فیزیکی یا بصری وجود ندارد که نشان دهد دوربین تلویزیون روشن است یا خیر و آیا یک فرد غریبه از دوربین تلویزیون هوشمند منزل شما، از شما و خانواده تان عکس می گیرد یا خیر.
 
این درحالی است که یک سخنگوی سامسونگ اعلام کرد این شرکت از مسایل امنیتی در مورد تلویزیون هوشمند، مطلع و برای حل این مشکل نرم افزاری را عرضه کرده است.
 
این شرکت می گوید اقداماتی را برای افزایش امنیت و حفاظت از حریم خصوصی مشتریانش در نظر دارد.
 
به غیر از سامسومنگ، شرکت‌های بزرگ دیگری نیز تلویزیون های هوشمند یا " Smart TV" ( و یا با نام‌های دیگر مثل Internet tv ٬ Web tv ٬ Connected tv ) تولید می‌کنند. از این جمله می توان به Google TV که نتیجه همکاری گوگل٬‌ سونی٬ اینتل و Logitech است یا شرکت ال‌جی با LG Smart TV ٬ مایکروسافت با Mediaroom ٬تلویزیون‌های هوشمند Viera Cast از پاناسونیک و حتی Yahoo! Connected TV اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.