اپراتورها

تلفن همراه

August 10, 2013
17:04 شنبه، 19ام مردادماه 1392
کد خبر: 56647

تعرفه تلفن ثابت با هم‌کدی به نرخ قبل بازنگشت: اخذ 58.71 به جای 44.7 ریال

tci logo.jpg

مخابرات باید پس از هم‌کدی تلفن ثابت 900 تومان آبونمان بگیرد و تعرفه پالس را به 44.7 ریال بازگرداند اما این شرکت ضمن اعلام واضح نرخ آبونمان جدید، با ذکر مثالی نشان داد که تعرفه‌ تلفن ثابت را به نرخ قبل محاسبه می‌کند.
 
به گزارش فارس، طرح هم‌کدی تلفن ثابت (حذف کدهای داخل استانی) از روز 16 مرداد آغاز شده است.
 
طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در استان‌هایی که هم‌کدسازی انجام شود، مخابرات می‌تواند از تاریخ اجرای همکدی بابت هزینه اجرای طرح و جبران بخشی از زیان آن، مبلغ 900 تومان آبونمان دریافت کند که بنابراین آبونمان 63 تومانی در قبوض به 900 تومان تغییر می‌کند.
 
این امر در خصوص استان‌هایی که پیش از این همکد شده‌اند مانند تهران، البرز و قم نیز صادق است.
 
براساس همین مصوبه، پس از همکدسازی مخابرات حق هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای را ندارد و با اجرای همکدی و اخذ آبونمان 900 تومانی، تعرفه باید به تعرفه سابق هر پالس معادل 44.7 ریال بازگردد.
 
این موضوع را لطف‌الله سبوحی معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده است.
 
مخابرات در بعد از ظهر روز 15 مرداد طی اطلاعیه‌ای، آغاز اجرای تدریجی طرح همکدی تلفن‌ثابت در تمام استان‌های کشور از روز 16 مرداد را اعلام کرد.
 
در این اطلاعیه مخابرات تنها اخذ آبونمان 900 تومانی به ازای اجرای همکدی و بخشی از ضرر همکدی را به مشترکان اعلام کرد و اشاره‌ای به بازگشت تعرفه از 58.71 ریال به 44.7 ریال نشد.
 
اما در این اطلاعیه به صورت نامحسوس، به تعرفه‌ای که مخابرات می‌خواهد پس از همکدی بابت تلفن ثابت اخذ کند اشاره شده است.
 
در بخشی از این اطلاعیه در یک مثال برای درک ملموس‌تر فواید همکدی برای مشترکان آمده است «تعرفه تمام مکالمات درون استانی به صورت شهری محاسبه می‌شود، هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (دو شهر نزدیک) از 214 ریال به 26 ریال و از زابل به چابهار (دو شهر دور) از 670 ریال به 26 ریال کاهش می‌یابد.»
 
در این اطلاعیه اگرچه مخابرات به صورت واضح تعرفه هر پالس تلفن ثابت پس از همکدی را اعلام نکرده است؛ اما تعرفه 26 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه با پالس 58.71 محاسبه شده است.
 
تعرفه 58.71 همان تعرفه همکدی سابق است که چندی پیش کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اجرای همکدی و جبران بخشی از ضرر مخابرات، تعرفه پالس را 44.7 ریال به 58.71 افزایش داده بود.
 
شرکت مخابرات نیز تاکنون در استان‌های همکد شده تعرفه 58.71 ریال را اخذ می‌کرد که استناد این سخن در بخش تعرفه‌های شرکت مخابرات تهران موجود است.
 
بنابر این در صورت عدم بازگشت تعرفه به 44.7 ریال مشترکان نه تنها تمام هزینه یکی از مصوبات دولت دهم را متقبل شده‌اند؛ بلکه دو بار این هزینه را پرداخت کرده‌اند.
 
این موضوع باید تا دیر نشده توسط مخابرات شفاف‌سازی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.