تبلت

تلفن همراه

August 18, 2013
8:15 یکشنبه، 27ام مردادماه 1392
کد خبر: 56845

تبلت نوکیا ماه آینده معرفی می‌شود

شرکت نوکیا تاکنون در مورد شایعات منتشر شده عکس‌العملی نشان نداده است، اما منابع آگاه با اطمینان کامل می‌گویند که این شرکت فنلاندی در حال کار کردن روی یک رایانه لوحی مبتنی بر سیستم‌عامل Windows RT است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نوکیا این دستگاه را ماه آینده به صورت رسمی معرفی کند و از هم‌اکنون اخباری در مورد جزئیات آن منتشر شده است. رایانه لوحی نوکیا همراه با سیستم‌عامل Windows RT 8.1 به دست کاربران جهانی می‌رسد و پیش‌بینی شده است که از اواسط اکتبر امکان خرید آن برای عموم کاربران فراهم شود. لازم به ذکر است که مایکروسافت قصد دارد سیستم‌عامل Windows 8.1 را 17 اکتبر به صورت رسمی معرفی کند.
 
طبق شایعات جدید منتشر شده، رایانه لوحی نوکیا نمایشگر لمسی 10.1 اینچی با کیفیت 1080 پیکسلی دارد که این نمایشگر به صورت همزمان نسبت به 5 نقطه لمسی حساس است. شرکت نوکیا برای این تبلت پردازنده Snapdragon 800 با توان 2.15 گیگاهرتز را به همراه حافظه داخلی 32 گیگابایت در نظر گرفته است.
 
پیش‌بینی شده است که نوکیا برای این رایانه لوحی یک صفحه‌کلید سخت‌افزاری باریک و سبک را نیز عرضه می‌کند که کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را از بدنه تبلت جدا کنند. این رایانه لوحی مبتنی بر ورودی USB 3.0 و خروجی micro HDMI ساخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.