رگولاتوری

August 19, 2013
21:30 دوشنبه، 28ام مردادماه 1392
کد خبر: 56868

وزیر ارتباطات وعده داد: حل مشکل پهنای باند و اینترنت در زمان کوتاه

mahmood vaezi.jpg

وزیر ICT دولت یازدهم صبح امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به سوالی درباره سرعت اینترنت مطرح شده بود وعده داد که ظرف مدتی کوتاه مشکلات مربوط به اینترنت و پهنای باند برطرف شود.
 
 
محمود واعظی همچنین عنوان کرد: یکی از اولین اقداماتی که در وزارت ارتباطات پیگیری خواهد کرد بازگشت آرامش به این حوزه است تا فضای آرام برای تداوم فعالیت‌های این بخش ایجاد شود.
 
وی در عین حال عنوان کرد: هدف دیگری که در این وزارتخانه پیگیری خواهد شد آن است که وزارت ارتباطات جایگاه واقعی خود را به دست آورد چرا که این وزارتخانه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و علمی نقش مهمی بر عهده دارد و لازم است حتما در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین به بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و افزود: با حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی تلاش خواهیم کرد تا حمایت از بخش خصوصی صورت بگیرد.
 
واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره حل اختلافات میان شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات صورت گرفته بود این موضوع یک ضرورت مهم دانست و تاکید کرد: با اختلافات موجود نمی توان اهداف بزرگی که مدنظر است را محقق کرد.
 
وی در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نیز اظهار کرد: با توجه به فرصت کوتاهی که در اختیار داشتم تاکید ویژه‌ای بر روی این موضوع نداشتم اما قطعا این بحث دنبال خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین به ذکرصحبت‌هایی درباره افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه پرداخت و افزود: از پانزدهم مرداد ماه قرار بر این بود که تعرفه‌ها افزایش داشته باشد اما به دلیل این که این کار نیاز به بررسی‌های کارشناسی داشته گروهی تشکیل شده تا این تعرفه‌ها به گونه‌ای تعیین شود که به مردم فشار نیاید.
 
وی در عین حال بر این نکته هم تاکید کرد که تلاش بر آن است که همگام با خدمت رسانی و افزایش سرویس‌ها شرایطی ایجاد شود که به بخش خصوصی اجحاف نشود.
 
وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری که درباره رفع محدودیت‌ها در زمینه سرعت اینترنت مطرح شده بود، افزود: امروز سومین روز از کاری من در وزارت ارتباطات محسوب می‌شود و من به تمام سوالات شما پاسخ داده‌ام اما لازم است کمی صبر شود تا از این پس مسائل مختلف را به مرور مطرح و بررسی کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.