بازی

فناوری اطلاعات

August 21, 2013
18:47 چهارشنبه، 30ام مردادماه 1392
کد خبر: 56889

کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در گیمزکام آلمان: 4 بازی جدید نمایش داده شد

هر ساله اواسط ماه آگوست و اواخر مرداد ماه، نمایشگاه بزرگی در شهر کلن آلمان با نام GamesCom برگذار می‌شود که از نظر اعتبار، پس از Electronic Entertainment Expo یا به اختصار E3، مهم‌ترین رخداد دنیای بازی‌های ویدئویی خواهد بود.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،
کنفرانس مایکروسافت در حالی برگذار شد که پشت در‌های بسته جریان داشت و هیچ دوربین و فیلمبرداری حق تصویر برداری از سالن نمایش را نداشت. البته سطح امنیتی کنفرانس آنقدرها هم بالا نبود و تصاویری هم از این نشست به بیرون درز کرد.
 
مهم‌ترین بخش کنفرانس مایکروسافت معرفی بازی Fable: Legends بود. سری بازی Fable که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین عناوین کنسول اکس‌باکس و همچنین رایانه‌های شخصی به حساب می‌آمده است در سال‌های اخیر با انتشار 2-3 عنوان ضعیف و بی کیفیت چندان مانند گذشته با اقبال عمومی مواجه نشد اما به نظر می‌رسد که Fable: Legends قصد بازگرداندن آبروی از دست رفته‌ی سری Fable را دارد. این بازی به صورت 4 نفره انجام می‌شود و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد که در واقع اشاره دارد به همان سیاست همیشه آنلاین بودن این کنسول که بعدها این قانون عوض شد. در تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد به مانند گذشته طراحی گرافیک هنری این بازی در درجه اول اهمیت قرار گرفته است.
 
اولین حرکت مایکروسافت در این نشست خبری اعلام استراتژی‌های این شرکت در مورد سازندگان بازی‌های مستقل بود. گفته شده که هر بازی‌ساز مستقل بدون پرداخت هیچگونه بهایی 2 عدد کیت توسعه رایگان اکس‌باکس وان دریافت می‌کند تا به راحتی بتواند روی آن‌ها کار کند. همچنین برای نشر و انتشار آپدیت برای بازی مانند گذشته دیگر مبلغی از بازی‌سازان گرفته نخواهد شد. از همه جالب‌تر اینکه مایکروسافت دیگر قیمت بازی‌ها را تعیین نمی‌کند و هر بازی‌سازی موظف است با درک شرایط قیمت مناسبی برای بازی خود انتخاب کند.
 
 در ادامه مایکروسافت تائید کرد که همراه با اکس باکس وان 20 بازی منتشر خواهد شد که از این 20 بازی فقط دو بازی انحصاری از استودیو‌های خود شرکت مایکروسافت هستند. این 20 بازی شامل بازی‌های 3rd Party بزرگ مالتی‌پلتفرم مثل Assassin's Creed IV: Black Flag و Battlefield 4 هم هستند و بازی‌های 3rd Party انحصاری‌ای همچون TitanFall و Garden Warfare نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.
 
همچنین اگر کنسول خود را از فروشگاه‌های اروپایی پیش خرید کنید، روی کنسول شما یک کد بازی فیفا 14 به صورت رایگان قرار داده شده و تنها نیاز به دانلود این بازی دارید. البته کنسول در حالت عادی و بدون پیش خرید کردن با کد این بازی همراه نخواهد شد. کشورهایی که عرضه اکس‌باکس وان در آن‌ها به تاخیر افتاده هم یک بازی رایگان به نشان معذرت خواهی دریافت خواهند کرد.
 
شرکت یوبی‌سافت یک بازی انحصاری برای اکس باکس وان با نام Fighter Within معرفی کرد. این بازی برای اجرا به کینکت نیاز دارد و همانطور که از نامش پیداست یک بازی ورزشی و مبارزه‌ای است. با توجه به پیشینه بسیار خود یوبی‌سافت در زمینه بازی‌های حرکتی باید شاهد حضور مثبت این بازی باشیم.
 
استودیو Mojang بازی جدیدی با نام Cobalt معرفی کرد که یک شوتر آنلاین خواهد بود. البته این بازی به صورت دو بعدی و با گرافیکی بسیار ساده ساخته می‌شود و زمانی که نام "شوتر" می‌آید یاد Call of Duty نیافتید. هر چند گفته شده که Call of Duty از سرویس ابری مایکروسافت استفاده خواهد کرد تا بخش آنلاین این بازی را بهبود بخشد.
 
بازی Plants vs. Zombies 2: Garden Warfare به صورت زمانی در انحصار اکس باکس وان خواهد بود و همزمان با عرضه کنسول به صورت فیزیکی منتشر می‌شود. مد اختصاصی با نام Boss نیز در انحصار این کنسول خواهد بود که از ویژگی‌های اسمارت گلس استفاده خواهد کرد. در آینده این بازی برای اکس باکس 360 و احتمالا دیگر پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. همین اتفاق دقیقا برای بازی Peggle 2 هم می‌افتد و به صورت زمانی در انحصار این کنسول خواهد بود.
 
اما خبر آخر در مورد بازی رایگان مایکروسافت یعنی Killer Instinct است که در دو پک متفاوت منتشر می‌شود که شامل کاراکترها و زمین‌های مبارزه بیشتر است. کنفرانس مایکروسافت پشت درهای بسته برگذار شد و انتظار نمایش چندانی از آن نمی‌رفت ولی با این حال خبر ساخت Fable: Legends توانست شگفت انگیز باشد.
 
نمایشگاه گیمزکام آلمان از چهارشنبه 30 مرداد شروع خواهد شد و تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.