امنیت

فناوری اطلاعات

August 22, 2013
9:07 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56899

بعد از حمله به دنیای مجازی، پای هکرها به دنیای واقعی می رسد

طبق مطالعات صورت گرفته از سوی موسسه گارتنر، حملات نفوذی به هر نوع دستگاه فیزیکی متصل به اینترنت نظیر سیستم های نورپردازی و تهویه مطبوع در ادارات و سازمان ها رشد چشمگیری داشته است.
 
طبق گزارش گارتنر افرادی که حمله به دستگاه های عملیاتی یک سازمان را ترتیب می دهند همان افرادی هستند که از سال ها قبل حمله به سیستم های کامپیوتری و سرقت اطلاعات را هدف گرفته اند. در چنین شرایطی متخصصان و مدیران IT سازمانی باید ضمن تامین امنیت اطلاعات و سیستم های کامپیوتری موجود در سازمان، تامین امنیت دستگاه های عملیاتی را نیز برعهده بگیرند. چراکه طی سال های اخیر تامین امنیت فیزیکی و امنیت اطلاعات در حال همگرایی هستند و به سختی می توان آنها را از هم جدا کرد.
 
براساس گزارش گارتنر، نفوذگران به دنبال رسیدن به دنیایی جدید برای پیاده سازی اهداف خود هستند و از آنجائیکه روند فعلی بکارگیری اینترنت در جهان نشان دهنده افزایش روزانه دستگاه های متصل به اینترنت است، هر روز بر تعداد دستگاه های عملیاتی که مورد حمله سایبری قرار می گیرند نیز افزوده می شود.
 
امروزه بیش از نیمی از اتصالات به اینترنت غیر از مردم و کاربران هستند در حالیکه متاسفانه شرکت ها و سازمان ها به خطرات چنین اتصالاتی آگاهی نداشته و هر دستگاهی را به اینترنت متصل می کنند بدون آنکه از بخش امنیت فناوری اطلاعات سازمان خود برای تامین امنیت آنها کمکی بخواهند.
 
در برخی از کسب و کارها حمله و ایجاد نقص در دستگاه های عملیاتی می تواند عواقب سنگین و جبران ناپذیری به بار آورد. به عنوان مثال در مرکزی که نور برای انجام کارهای کارگران حیاتی است، نقص امنیتی در سیستم نورپردازی می تواند تلفات زیادی ایجاد کند. در چنین شرایطی تنها واحد امنیت و فناوری اطلاعات سازمان ها هستند که باید مسئولیت تامین امنیت این دستگاه ها را پذیرفته و از نفوذ نفوذگران جلوگیری کنند. در غیر این صورت عواقب این بی توجهی کل سازمان را درگیر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.