بازی

فناوری اطلاعات

August 22, 2013
9:41 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56914

کنفرانس مطبوعاتی الکترونیک آرتز در گیمزکام آلمان: به نسل جدید سلام کنید

هر ساله اواسط ماه آگوست و اواخر مرداد ماه، نمایشگاه بزرگی در شهر کلن آلمان با نام GamesCom برگذار می‌شود که از نظر اعتبار، پس از Electronic Entertainment Expo یا به اختصار E3، مهم‌ترین رخداد دنیای بازی‌های ویدئویی خواهد بود.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت کانادایی الکترونیک آرتز دست به معرفی بازی‌های جدید و همچنین نمایش جدید از بازی‌های معرفی شده خود زد. در ابتدا دو بازی Peggle 2 و Plants. vs Zombies: Garden Warfare نمایش جذاب و دوست‌داشتنی‌ای داشتند که حضار را به وجد آورد. هر دو بازی نام برده ابتدا برای کنسول اکس‌باکس وان منتشر می‌شوند و در بازه‌ی زمانی کوتاه مدتی در انحصار این کنسول باقی خواهد ماند، سپس شاهد عرضه‌ی این بازی روی دیگر کنسول‌ها و همچنین رایانه‌های شخصی هم خواهیم بود. بازی Peggle و نسخه اول Plants vs. Zombies هر دو در ابتدا روی رایانه‌های شخصی منتشر شده بودند و موفقیت‌های عمده‌ای برای شرکت سازنده این بازی یعنی PopCap به دست آورده بودند.
 
نسخه دوم گیاهان در برابر زامبی‌ها با پسوند It's About Time هفته‌ی گذشته رسما برای پلتفرم iOS منتشر شد و طبق گزارش‌های الکترونیک آرتز تا به امروز بیش از 15 میلیون کاربر این بازی را دانلود کرده‌اند که رقم فوق العاده‌ای به نظر می‌رسد. این کمپانی سخنی در مورد نسخه‌های اندرویدی و همچنین رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها نزد و به ارائه‌ی آمار بسنده کرد.
 
بازی TitanFall که در E3 امسال توانسته بود بیشترین تعداد جوایز را دریافت کند و حتی در این زمینه رکورد شکنی کند تریلر جدیدی در کنفرانس نمایش داد که از ویژگی‌های جدید این بازی صحبت می‌کرد و روی نکات جدیدی دست گذاشته بود. همانطور که انتظار می‌رفت این عنوان به شدت محصور کننده بود. قرار است انتهای امسال این بازی برای رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و اکس باکس 360 منتشر شود. احتمالا با اندکی تاخیر این بازی برای پلتفرم پلی استیشن هم منتشر می‌شود اما تا به امروز سخن رسمی در این مورد شنیده نشده است.
 
بازی The Sims 4 هم علنا در این مراسم رونمایی شد. در گذشته این بازی تائید شده بود و از حضور آن مطلع بودیم اما در این کنفرانس اولین بار تصاویری از داخل این بازی را مشاهده کردیم. به قول سازندگان این بازی، آن‌ها سیمز را دوباره اختراع کرده و بازی را به شکل جدیدی در آورده بودند. پس از شکست بازی SimCity در اوایل امسال به خاطر استفاده از DRM و همیشه آنلاین بودن، استودیو Maxis و همچنین الکترونیک آرتز درس گرفتند که این روش به خوبی جواب نمی‌دهد بنابراین سیمز 4 برخلاف سیم سیتی به صورت آفلاین هم قابل بازی خواهد بود.
 
طرفداران سبک استراتژی به گوش باشند که اواخر امسال بازی Command & Conquer اواخر امسال به صورت کاملا رایگان در شبکه‌ی Origin عرضه خواهد شد. این بازی سال گذشته از C&C: General  2 به C&C تغییر نام داد. این تغییر تاکتیک بیشتر به نظر می‌رسد به دلیل رقابت الکترونیک آرتز با والو و بازی دوتا 2 روی شبکه‌ی استیم بوده که آن هم به صورت رایگان در دسترس است. این بازی هم اکنون در مرحله‌ی آلفا قرار دارد و اگر خواهان انجام این بازی در زمان عرضه‌ی بتا هستید می‌توانید از وبسایت comandandconquer.com ثبت نام کنید. بازی به صورت بخش مالتی‌پلیر یا چند نفره آنلاین و به صورت رایگان آخر امسال عرضه می‌شود و بخش‌های تک نفره و داستانی آن به مرور زمان با آپدیت‌های متوالی منتشر خواهد شد.
 
بخش بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز هم با FIFA 14 و UFC پیگیری شد و ویژگی‌های جدید از نسل بعد EA Sports نمایش داده شد و در ادامه تریلر جدیدی از Need For Speed: Rivals نمایش داده شد که این بازی هم قرار است هم برای این نسل و هم باری کنسول‌های نسل بعد و رایانه‌های شخصی در اواسط پاییز امسال منتشر شود.
 
در انتها الکترونیک آرتز با نمایش خیره کننده از بخش چند نفره بازی Battlefield 4 کنفرانس خود را به اتمام رساند. تا به حال چندان از بخش تک نفره‌ی این بازی نمایش دیده نشده اما با چند نمایش اخیر الکترونیک آرتز و DICE هیچ شکی نیست که بتلفیلد 4 اواخر امسال مهره‌ی بسیار سنگینی برای این کمپانی و سازندگانش خواهد بود. فیزیک و تخریب پذیری بازی نیز به طرز فوق العاده‌ای بالا به نظر می‌رسد.
 
کنفرانس الکترونیک آرتز با نمایشی جالب از Dragon Age III: Inquisition به پایان رسید. این بازی تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارد اما احتمالا بهار سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.