اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 22, 2013
10:02 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56924

بازار ۲۰ میلیارد دلاری در انتظار فناوری‌های پردازش ابری

یک شرکت پژوهشی پیش‏‌بینی کرده است حجم بازار فناوری‏‌های پردازش ابری تا سال ۲۰۱۶ به ۲۰ میلیارد دلار برسد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت هرالد آنلاین، شرکت پژوهشی معروف به «۴۵۱ ریسرچ» (۴۵۱ Research) پیش‌‏بینی کرده است بازار فناوری‏‌های پردازش ابری تا سال ۲۰۱۶ با رشد سالانه ۳۶ درصد به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت در پژوهش خود بازار انواع راهکارهای پردازش ابری مثل «عرضه نرم‌‏افزار در قالب خدمات» (SaaS)، «عرضه پلت‏فرم در قالب خدمات» (PaaS)، و «عرضه زیرساخت‏‌ها در قالب خدمات» (IaaS) را پیش‌‏بینی کرده است. 
بر اساس این گزارش، راهکارهای IaaS در سال ۲۰۱۲ بیش از نیمی از بازار راهکارهای پردازش ابری عمومی را از آن خود کرده بود. پیش‏‌بینی می‌‏شود بازار این نرم‏‌افزار‌ها تا سال ۲۰۱۶ با نرخ ۳۷ درصدی به رشد خود ادامه دهد. راهکارهای PaaS نیز در سال گذشته حدود یک چهارم از کل بازار فناوری‌‏های پردازش ابری را به خود اختصاص داده بود و تا سال ۲۰۱۶ با رشد شتابنده ۴۱ درصدی همچنان به شکوفایی خود ادامه خواهد داد. سهم بخش راهکارهای SaaS نیز از درآمدهای این بازار در سال گذشته ۲۵ درصد بوده است و پیش‏‌بینی می‌‏شود این بازار با رشد ۲۹ درصدی به پیش‌روی خود ادامه دهد. 
این شرکت در گزارش خود وضعیت و جایگاه شرکت‌‏های عرضه‌‏کننده راهکارهای پردازش ابری را نیز بررسی کرده است. بنا بر این گزارش، بخش زیادی از بازار فناوری‏‌های پردازش ابری در اختیار شرکت‏‌های تجاری سهام عام خواهد بود. این شرکت‏‌ها ۲۳ درصد از کل فروشندگان راهکارهای پردازش ابری را تشکیل می‌‏دهند، اما همین ۲۳ درصد بیش از ۷۸ درصد بازار را در اختیار خود دارند. برآورد‌ها نشان می‌‏دهد بخش زیادی از شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده راهکارهای پردازش ابری درآمدی کمتر از ۵ میلیون دلار دارند و فقط ۲۵ درصد از آن‌ها درآمدی بین ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون دلار دارند. این شرکت‏‌ها جز بخش‌‏های میانی بازار محسوب می‌‏شوند. در این میان فقط چند شرکت توانسته‏‌اند در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۵ میلیون دلار درآمد داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.