اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 22, 2013
15:26 پنجشنبه، 31ام مردادماه 1392
کد خبر: 56931

سرویس‌های متفاوت گوگل

مدخل زیر به معرفی سرویس‌ها و خدماتی می‌پردازد که گوگل آن‌ها را ارائه می‌کند و یا به عنوان نسخه‌های آزمایشی در آینده نزدیک معروفی و شروع به کار خواهند کرد.
 
نام گوگل بیشتر به دلیل موتور جستجوی قدرتمند و سیستم عامل اندروئید برای موبایل بر سر زبان‌ها است. سرویس‌ها و خدماتی چون ترجمه، گوگل ارث، جی‌میل و خدمات دیگر هم از سوی گوگل ارائه می‌شود.
 
با گسترش تعداد کاربران، رقابت گوگل با سایر شرکت‌ها و سایت‌ هایی که این نوع خدمات ارائه می‌دهند، مانند مایکروسافت بالا گرفته است. اما شاید شاخص‌ترین خدمات گوگل در نظر کاربران اینترنت همین دو سرویس یعنی موتور جستجو و سیستم عامل اندروید باشد، ولی این همه داستان گوگل نیست.
 
گوگل در سال 2006  گستره فعالیت‌هایش را به دنیای خارج از اینترنت یعنی به دنیای رادیو و مطبوعات کشاند. این شرکت در این سال یک شرکت تبلیغات رادیویی با نام dMarc خریداری کرد. شرکتی که دارای سیستم خودکار برای آگهی دادن در رادیو و… بود.
 
گوگل همچنین فروش تبلیغات به روزنامه‌ها و مجلات را نیز تجربه کرد. این شرکت نه تنها در نو‌آوری‌های دنیای دیجیتال و اینترنت پیشرو شده است، بلکه در خدمات و سرویس‌هایی که به کارکنان شرکت خود ارائه می‌دهد، بی‌نظیر است.
 
گزارش زیر به معرفی سرویس‌ها و خدماتی می‌پردازد که شرکت گوگل در حال ارائه آن‌هاست و یا به عنوان نسخه‌های آزمایشی در آینده نزدیک معروفی و شروع به کار خواهند کرد:
 
گوگل اسکولار Google Scholar 
 
گوگل اسکولار، موتور جستجویی برای جستجوی مقالات علمی است که البته کمی گران است. این موتور جستجو امکان دسترسی کاربران به مقالات، تحقیق‌ها، کتاب‌ها، چکیده مطالب علمی و… را از طریق ناشران معتبر، انجمن‌های علمی، منابع آنلاین، دانشگاه‌ها و سایر وب‌سایت‌ها تهیه و در دسترس قرار داده است.
 
 پروژه هنری گوگل Google Art Project
 
این سایت که در قالب یک پروژه هنری طراحی شده است، امکان سفر مجازی به موزه‌ها و گالری‌های هنری را به کاربران علاقمند و هنرمند را می‌دهد. این طرح سازوکاری شبیه گوگل استریت ویو دارد.
 
گوگل مریخ شناسی Google Mars
 
این سرویس گوگل نیز شبیه گوگل ارث است با این تفاوت که با استفاده از گوگل مریخ شناسی می‌توانید به رصد سیاره مریخ و شناسایی آن بپردازید.
 
 اندیشه گوگل Google Think
 
این سایت، محلی مناسب برای تبلیغاتی‌ها و شغل‌های مرتبط با آن است که به ارائه دیدگاه‌های بازاریابی و الهام مستقیم از گوگل در این زمینه می‌پردازد.
 
 جستجو قدرتمند با گوگل Power Searching with Google
 
این ویژگی گوگل در جهت تقویت مهارت جستجوی کاربران فعالیت می‌کند. کارشناس گوگل به شما نکته‌ها و ترفندهایی در زمینه جستجوی صحیح می‌آموزد که در رسیدن به مطلب مورد نظر بسیار کمک‌تان خواهد کرد.
 
گوگل طراح Schemer
 
سایتی است که به برنامه ریزی دوستان برای دیدار یا کارهای دیگری که با هم دارند، کمک و طرح می‌ریزد. این سایت به ویژه برای مناطق پرجمعیت کارایی دارد.
 
 جستجوی صدای(ترانه) گوگل Google Sound Search یا گوگل پلی Google Play 
 
این سایت یک سرویس و خدمات موسیقیایی ارائه می‌دهد. یعنی این برنامه به شما می‌گوید که در حال حاضر چه ترانه‌ای در حال پخش است و یا چه ترانه‌ای می‌خواهید پخش شود و اطلاعات در زمینه؛ خواننده، آهنگساز، آهنگ، ترانه و… به کاربران ارائه می‌دهد.
 
 گوگل مودراتور Google Moderator
 
این سرویس یک تالار گفتگو یا یک میز گرد است که کاربران می‌توانند در مورد هر موضوعی در آن بحث کنند. آنها می‌توانند سوال بپرسند یا ایده‌های خود را به اشتراک گذارند. این تالار گفتگو به کاربران  امکان می‌دهد تا در مورد هرچه که می‌خواهند، اطلاعات کسب کنند.
 
 رمزگذاری گوگل Google encrypted
 
این آدرس به کاربران گوگل کمک می‌کند تا با امنیت بیشتری هرآنچه می‌خواهند را سرچ کنند. این سرویس از SSL به عنوان راهی ایمن و رمزگذاری شده استفاده می‌کند. سرویس SSL در حال حاضر در وب‌سایت بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.